Kuidas muutis reformatsioon kiriku sisemist ilmet ja välist arhitektuuri? Mis kadus reformatsiooniga ja mis pildirüüste käigus ning mis tuli asemele? Kunstiakadeemia professor filosoofiadoktor Krista Kodres (pildil) räägib meile sellest, mida arvas Martin Luther kirikuhoonest ja kirikukunstist. Kas mõnikord kujutati ka piltidel Martin Lutherit ja mida ta ise oleks sellest võinud arvata? Millal hakati kirikutele ehitama torne, missugused olid esimesed koguduse pingid reformeeritud kirikus? Neile ja teistele küsimustele saab vastuse laupäeval kell 13.05.
EESTI LUGU SOOVITAB
: Raamat "Eesti kunsti ajalugu 2: 1520−1770" Kuueköitelise koguteose "Eesti kunsti ajalugu" teine köide, kus on vaatluse all Eesti kunst, arhitektuur ja tarbekunst, mis on loodud varasel uusajal, 16. sajandi algusest kuni 18. sajandi viimase kolmandikuni.
VARASEMAID SAATEID KESKAJAST KIRIKUTE AJALOOST :
19.11.2005: Arheoloog Marika Mägi arvates võttis ristiusu tulekul Saaremaa varasemate kirikute püstitamisest osa kohalik eliit.
06.05.2006: Keskaegse kunsti tähtteoseid eksponeerib tänaselgi päeval Eestis Niguliste kirik, kiriku lugu jutustab direktor Tarmo Saaret.
13.05.2006: Saha kabel on vanim terviklikul kujul säilinud keskaegne kivikabel maal. Räägib arheoloog Ain Mäesalu.
02.06.2007: Keskaegsest Lihula Eliisabeti kirikust, mille esmasteks jälgedeks ajaloos on preestri olemasolu Lihulas 1241.a. ja pühakoja tulekahjujärgne mainimine 1298.a., räägib ajaloolane Mati Mandel.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.