Eile teatas ohutusjuurdluse keskuse juht Rene Arikas, et seni parvlaev "Estonia" küljes irvakil olnud vööriramp on laeva küljest lahti ja pääs autotekile on vaba. Kuidas saab raske ramp niimoodi lahti tulla, uurime Tallinna tehnikaülikooli teadurilt Kristjan Tabrilt. Kuna juba on meedias tõstatunud küsimus, kas keegi võis selle sihilikult lahti murda, võtame ühendust ka Politsei- ja piirivalveameti mereturvalisuse grupi juhtivpiiriametniku Rene Hartõkaineniga. Tema selgitab Eesti majandusvööndi näitel, kui täpselt saab kontrollida, kes meie majandusvetes seilab ("Estonia" lebab siiski Soome majandusvetes).
Toomas Kümmel jätkab sarjaga "Sõuvetistan", täna on juttu Ukrainast.
Miks tegi kaitseliit ettepaneku lubada sõjarelvadega väljaõpet alates 16. eluaastast, selgitab Noorte Kotkaste peavanem Silver Tamm.
Prantsusmaa president Emmanuel Macron teatas, et Prantsusmaa lõpetab Sahara kõrbe lõunaaladel toimuva Barkhane´i operatsiooni tuleva aasta esimeses kvartalis. Kas olukord piirkonnas on parem kui kaheksa aasta eest operatsiooni alguses ja mis saab meie missioonist Malis, küsime kaitseministeeriumi poliitika planeerimise osakonna juhataja Tuuli Dunetoni käest.
Kolmapäeval tutvustas Euroopa Komisjon oma plaane, kuidas vähendada kasvuhoonegaaside heidet senisest palju kiiremini. Mil moel hakkaksid "Fit for 55" paketti seotud muudatused meie elu mõjutama, selgitab Euroopa Komisjoni energeetikavolinik Kadri Simson.
Kontakt: [email protected].
Saade on eetris E-R kell 12.15.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.