Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.
Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist:
Aja jälg kivis. Atocha raudteejaam Madridis
Esimene raudteeliin Madridist 42 km kaugusele Aranjuezi, kus asus esinduslik kuningapalee, sai valmis 1851. aastal ja oli mõeldud vaid kuninglikule perekonnale ja õukonnale. Koos liiniga avati ka esimene Atocha raudteejaam, mis 15 aastat hiljem maha põles.
1890. aastal hakkas Gustave Eiffeli õpilane, arhitekt Alberto Palacio uut Atocha raudteejaama konstrueerima. Selle tähtsaimaks osaks sai 157 meetri pikkune kaarekujuline terasest ja klaasist tunnel, mille alla paigutati raudteed ja rongiplatvormid. Mõlemal pool tunnelit seisid täpselt sarnased tiibhooned.
Sajandi pärast hakkas Euroopa raudteearhitektuuri meistriteos, Atocha jaam, väsima.
Aeg tõi muutusi ja uuendusi, tehnika arenes uskumatu kiirusega ja Atocha ehitati põhjalikult ümber.
Kunagi rongiplatvorme katnud tohutu kupli all laiub nüüd miljonitest taimeliikidest koosneb troopiline ja külluslikult roheline džungel.
Saate autor on Helgi Erilaid. Kuula 30. oktoobril kell 16.05.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.