N 24. mai
  • Elina
    Ükskõik, milline see uus süsteem ...
  • kõik
    see Sutropi jutt on naiivne, valitsusel on aeg tag...
  • Raul
    Kuna poliitikud ei oska vabandada, siis vabandan m...
  • Kuulaja
    Sutropilt naiivne jutt. Asjaosalised valetavad vas...
  • Hopeless
    Mitte midagi ei muutu, sest Eestis puuduvad demokr...
  • Evi
    Ma vabandan,kuid pr. Subtropi jutt on eluvõ...
  • tuvastus
    Vähendades teadlikkust, ärilokkavus saab...
  • Krista
    Rahastamine peaks toimuma ainult riigieelarvest ja...
  • Igiliikur
    Kui partei ei suunaks meediapeksu personaalkü...
  • Peeter
    Miks te ei valgusta inimesi kapitalistliku majandu...

Uudis+. Arp Müller, Kaja Kärner

19.11.2009 - 12:15

Eelarvekärbe sunnib haiglatele peale lühema töönädala ja perearstidele vastuvõtu-aegade lühendamise. Mida see patsiendile tähendab? Vastab kauaaegne Tallinna perearst ja Eesti Tervise fondi juhatuse esimees dr. Eero Merilind.
Tartu linnavalitsus otsustas täna tuleva aasta linnaeelarve lõplikud kärped. Mida otsustati? Ülevaate teeb Toomas Kelt. Valitsuse istungilt toob sõnumeid Kai Vare.
Pärastlõunased kultuuriteemad: Just-filmi festival, EMTA lavakunstikooli 24.lennu diplomilavastuse esietendus "Pikk pink", Hendrik Sal-Saller tutvustab oma kontserte.

Välisteemad: Iga kuue sekundi järel sureb maailmas üks laps nälga. Kuidas sellist traagilist trendi piirata, sel teemal räägiti Roomas ÜRO FAO tippkohtumisel, millest teeb ülevaate põllumajandusministeeriumi asekantsler Peeter Seestrand. Rahvusvahelise Kaitseuuringute Keskuse vanemteadur Juhan Kivirähk tutvustab aga rahvusvahelise võrdlusuuringu tulemusi Venemaa välispoliitkast naaberriikide suhtes. Soome uudistest teeb 15.30 kokkuvõtte Rain Kooli.

 
Kommentaarid    Paku saate teema  
| Veel

Lisa kommentaar:
Teie nimi:
Kommentaar:

Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.


Kalev 19-11-09 16:34
Perearsti kui üldarsti kompetenssi peaks mahtuma igal tasemel suunamine ja väikestviisi nõu. Tema kui inimeste tundja nii kehakeele kui ka psüühika kaudu on esmane kes märkab patsiendil muudatusi ja pakub välja paranemis alternatiive. Kes siis veel kui mitte tema suunab eriala arsti juurde.
Iseasi kas nüüd otse alkoholismi probleemidega tegelda.
Alkoholism tähendab et keegi on jäänud tavalisest normist rohkem alkoholi tarbima. Alkohol on taimedest tekkinud või tekitatud jook ja tema elab oma elu. Miks siis taimemaailma
poolt pakutud stressileevendaja süüdlaseks lavastatakse
kui tegelik süü on inimeste sees ja ümberolev probleemistik mida ei suudeta ohjata. Ravima tuleb hakata
psüühiliselt tasandilt ja juba minevikust alates. Teatud meditsiiniharud võimaldavad inimeses probleemide puhastust otsige nad vaid üles. Taimed ütlevad nõnda et kui nende poolt pakutavat stressileevendajat poleks hukkuksid paljud sest siinses elukorralduses on vastutuskoorem inimesel liiga suur. Ärgem siis elagem üle oma võimete. On suur vahe kas napsutada hea tuju eesmärgil või halva tuju eesmrgil.

mõelge ka seda 19-11-09 16:09
Väga tihti on alkoholismi tekkimise aluseks depressioon või muud psüühilised häired. Nende aluseks võivad omakorda olla ka mitmesugused orgaanilised kroonilised haigused. Sellisel juhul on alkohoolikul alkoholismiga raske võidelda. Kahjuks perearstid sellised algsed haigused jätavad tuvastamata. Pärast, kui juba mitu haigust kallal, on väga raske alkoholismist võitu saada.Kui arst hakkaks ravima põhihaigust, on võimalik jätta alkoholi, mitteravimisel aga alkoholismi mitteravimine võimatu.Selline peaks olema perearstide ülesanne. Muidu on alkohooliku ja tema pere, samuti psühiaatrite , võitlemine alkoholismiga tagajärjetu!!!!! Inimene ei saa üksi raskest haigusest võitu.

Bika 19-11-09 16:06
Ing

täitsa nõus selle "Kuna alkohooliku tervenemine sõltub eelkõige temast endast, siis oleks muidugi soovitav, et teda toetaksid haiguse tunnistamisel ja ravimisel eelkõige lähedased ja pereliikmed." nii et kui ta ise ei taha siis ei saa teda sundida kuna asi läheb siis veel hullemaks. : /

aika 19-11-09 16:06
Ka minu isa peitis viina ja lubas alati maha jätta.fakt on see,et nad ei lähegi arsti juurde .neile on viin ravim jahämmastaval kombel suri ilma arstita alles 73a.Seega ma ei usu,et joodikud roniks üldse arstidele koormaks.

Ing 19-11-09 16:04
Alkoholism on sõltuvushaigus samamoodi nagu narkosõltuvus. Selles suhtes on ebaõiglane, et narkosõltuvuse raviks on ette nähtud riigirahad, aga alkoholismiga jäetakse inimene täiesti üksi. Need alkohoolikud, kes abi otsivad, peaksid seda saama ka perearstilt. Kuna alkohooliku tervenemine sõltub eelkõige temast endast, siis oleks muidugi soovitav, et teda toetaksid haiguse tunnistamisel ja ravimisel eelkõige lähedased ja pereliikmed.

mare 19-11-09 16:04
Kui on nimetus .perearst, siis selle loomise alguses tehti inimestele selgeks, et ühe perearsti juures on õige ravida ühe pere liikmeid --sündidest surmani!!? Kelle poole peaks siis veel pereliikmed pöörduma, kui peres on ka juba teismelistega alkoholi probleemid? Kas püüdleme Euroopas esimest kohta alkoholismis? Perearstil on tittedele eraldi aeg. Mis oli valesti veneaegsetel polikliinikutel, kus eraldi oli lastearst? Bikale niipalju, et see "joodik" arsti kabineti ukse taga võib olla ka ta sõbranna poeg või tütar?

Maie 19-11-09 15:59
Enamik haigusi on seotud meie eluviisiga. Paljud inimesed söövad valesid asju, tarbivad vähe vedelikku, ei liigu. Sellest löövad välja ka erinevad haigused. Ka suhkruhaigus on ennetatav, eelkõige teise astme diabeet. Kuid ka neid haigeid peab ravima. Miks joodik siis erinev on. Alkohol on tema nõrkus, teisel jälle toit või laiskus.

Bika 19-11-09 15:59
Arstil peavad ikka hääd närvid olema kuna tihti peale sellised inimesed kalduvad õpetama arsti. Ning väidavad et teavad mis neil endil viga on. Arstidel üldiselt on suht raske nendega tegeleda. Minu meelest

Bika 19-11-09 15:53
see päris selle alla ei lähe aga on olnud kogemus, et lähen pere arsti juurde päeva lõpupoole ning eelnevalt on olnud temal mõni joodik seal siis ega arst päris heas tujus pole olnud. Nad on arsti tuju ära sikkunud ning see annab tunda ka päeva lõppus kui teisedlähevad. Aga eks samas see ole erand ning arstis kinni.

kati 19-11-09 15:51
Tere!
Tean arste, kel on alkoholiga probleeme. Ega haigus ametit küsi. Lähedased samuti tohtrid, aga joovad ikkagi :(

Vello 19-11-09 15:34
Tihti alkohoolik ei tunnista oma probleemi. Kui anda arstile kohustus täpse normatiivi järgi lüüa nö tempel "alkohoolik", aitab see sotsiaaltöötajaid jt asjaga tegelda. Algstaadiumi ja noorte korral isegi pidurdab alkoholismi arengut.

tarmo 19-11-09 15:24
Ei peaks,sest siis kannatavad teised tervislikku ja korralikku eluviisi harrastanud patsiendid ning väga rasked haiged.Nad võtaksid palju aega arstide tööpäevast ära.Eestis on piisavalt infot alkoholi kahjulikkuse kohta.Samuti spetsiaalsed meditsiiniasutused,kus sellest pahest vabaneda.

maakas 19-11-09 15:05
Alkoholism on eeskätt sotsiaalne probleem.Perearst tegeleb aga bioloogiliste nähtustega ja ta ei peaks tegelema sellega, milleks pole tal ettevalmistust. Maal on niigi perearste puudu, vallas aga sotstöötajaid kindlati rohkem.

tere 19-11-09 14:14
mis on eesti rahvaga juhtunud,ka haritlaskonnaga,ka meediaga?küsitakse lausa lauslollusi,ometi on meie vanavanemate tarkus ju ometi eeskujuks?narkareid ju me ise soovisime,igasuguseid pätte samuti ja nüüd siis poputame neid,,,,kas kilekoti maks on hea või halb?seda nüüd küsime?aga enam ei räägita sellest,et kapitalism oma olemuselt ergutab inimesi loovale tegutsemisele,arendab seda ja peremehetunne,mis olevat olnud nii maha surutud sotsialismi ajal ,tärkab taas ja inimestel tekivad uued,küpsed ideed!,,kas nüüd kilekoti maks ongi vaevatud eesti rahva äriideee,pigem ikka kerjuslik mentaliteet,et ikka kuskilt midagi saada?kuhu jääb siis peremees omal maal?kuhu?miks ei suuda me enamat kapitalismi viljastavates tingismustes?ja nüüd siis alkoholism?ohhh,eestlased,kuhu oleme jõudnud?joodikut päästab vaid joodik ise,,,,meie võime vaid teda abistada,kuid siis peab ka olema soov sellest vabaneda,,,mitte keegi ei saa anda talle seda motivatsiooni!!tulge mõistusele oma lauslollide küsimustega,,mis on juhtunud eesti rahavaga,,,seda küsiks mina?

Leo 19-11-09 14:09
Perearstidel jäävad alkoholismiga võitluseks käed lühikeseks, kui Wismaristki pole suurt kasu! Et perearst peaks hakkama joodikuid veel taga ajama, see on hullem kui Gorba-aegne kuiv seadus...Koormame perearsti ja nii ei saa enam teiste tõbedega jutule.
Riik saab alkoholist kasu, pangu aktsiis kõrvale, joomahaigete raviks. Tõbi on see tõesti! vaevaks nii haigele kui tema lähedastele.

Erik 19-11-09 14:09
Arvan, et perearst ei peaks alkohoolikuid nii võrd ravima kuid tuvastama ja nõustama peaks ta igal juhul. Ja samuti peaks perearst ennetama probleemi ja tegema eelnevat selgitust kuna tema on võ vähemalt peaks olema kursis konkreetse inimese taustaga. ise asi on muidugi see, kui palju praegune süsteem võimaldab perearstil pühendada aega igale patsiendile.

kalev 19-11-09 14:06
Imelisest vaatenurgast näitab ERR Eest Energia bärsiplaanide arutelu - nagu avalik arvamus kohe ootab Eesti Energia börsile viimist!!!!
Ka viimane kolka ajakirjanik peaks teadma, et asi on otse vastupidi - avalik arvamus on Eesti Energia bõrsile viimise ehk ärastamise vastu.

Kellele on probleemi selline esitamine kasulik - ikka ärastamise pooldajatele ja ERR juhtivale parteile - reformierakonnale.

Ja seda nimetatakse siis avalikõiguslikuks ringhäälinguks, mis esitab teemasid eetrisse reformierakonnale soovitud valguses ja muidugi ajakirjanike vaba teemaakäsitluse märgi all! :P

Masendav ERR - "eriti avalikõiguslik ringhääling".

Alkohooliku tütar 19-11-09 14:03
Tõde on see, et alkohoolik ei hooli muust kui viinast. Ei paranda seda ussi- ega püssirohi. Kahju oleks perearstidest, kes lisaks abivajajatele peaksid ravima hakkama joodikuid. Las see olla ikka omaala spetsialistide pärusmaa. Nõustun ka eelöelduga, et joodik peab ise tahtma abi saada, muidu lihtsalt ei ole sellest kasu.
Lisaks kõigele muule peaks organiseerima perearsti keskustesse ka turvatöötajad,sest kes seda teab, mis siis saada võib kui see sama joodik ka ägestuda võib!

Peeter 19-11-09 13:50
Alkolhol on väga laialt levinud ajaviiteaine, kui see ära võtta peab midagi muud asemele tulema ja kindlasti tuleb ka.

Laske fantaasia lendu, mis see küll olla võiks.

Sõltlased ise selles kaasa rääkida ei saa / ei suuda




timo 19-11-09 13:28
Kasutan perearsti teenuseid harva. Siiski on seal alati järjekord hädalistest, kellega arst oma aega jagama peab. Oleks ääretult jabur tekitada sinna veel lisaks rodu nõustatavatest parmudest, kes vaevalt ise sellest moraaliloengust huvitatud on. Pole minagi huvitatud mingite küsimustike täitmiseks "boonusena" näiteks gripiravi kõrvale. Oma probleemi peab ikka ise kõigepealt tunnetama ja tunnistama -siis saab ka pädevat abi. Pädevat abi saada alkoholismi vastu on tegelikult tänases Eestis keeruline, eriti väljaspool suurlinnu. Nõuka-ajal teadsin koduümbruses mitut eriravilat, nüüd ei oska peale Tallinna dispanseri ühtegi nimetadaa....

alkohooliku lesk 19-11-09 13:23
On sajandeid vana tõde:JOODIKUT PARANDAB HAUD.See on täiesti õige.Elasin joodikuga 16 aastat.Katsusin kõike-küll heaga,küll veenmisega,küll kurjaga ja lõpuks jäi ta nii haigeks,et isegi surmahirm ei hirmutanud teda joomisest.Lõpuks surigi infarkti tagajärjel.Muidu oli haruldane mees-töökas,tark,hea suhtleja,ainult alkohoolik.
Ainult joodik ise saab ennast aidata,ei aita kellegi veenmine ega jutt-ta peab ise tahtma viinast loobuda.Kui selline haruldane asi juhtubki,siis oht on ainult esimese pitsi kaugusel-ja seda kogu elu.....Kurb...

katrii 19-11-09 12:42
Alkoholism on haigus. alkohoolikut peaksid toetama nii pereliikmed kui ka perearst. Perearst on perekonnale nagu sõber ja ta peaks leidma väljapääsu aidata alkohoolikul vabaneda sellest haigusest, mitte tablettide ja süstidega, vaid ka nõu andma, kuidas haigega käituda ja kuidas pere saab aidata. Minu arvates peaks teada olema põhjus, miks inimene sattus alkoholi küüsi ja kõigepealt põhjus likvideerima. Vaealt keegi heast- paremast hakkab viina hävitama, selleks peab olema põhjus.