
Uudis+. Arp Müller, Lauri Varik
03.11.2009 - 12:15
Ettevõtjate ühendus Tark Eesti soovib sotsiaalmaksule ülempiiri, see tooks nende meelest riiki "tarku" töökohti ja kasvataks muid maksutulusid. Stuudios Tark Eesti eestvedaja Viljar Arakas. Teises tunnis on stuudios järjekordne Riigikogust lahkuja Ott Lumi, kes on öelnud, et poliitikast sai villand ja ta tunneb vajadust uute väljakutsete järele. Setu loos uurime, miks Koidula logistikakeskuse ehitustööd seisavad ja kuidas kadusid Luhamaalt rekkajärjekorrad.
Välisteemades: kell 12.45 räägime Gruusiast sealse avalik-õigusliku TV2 kanali juhi Todo Shonavaga, kell 13.10 kommenteerib Hamid Karzai taaskordset saamist Afganistani presidendiks Harri Tiido. Kell 15.30 on täna Läti uudiste ülevaade Ragnar Kondilt.
Pärast kella 16 räägime rahvusvahelisest naiste rattaretkest Lähis-Itta ja kohtume Sighnaghi linnas ootamatult Gruusia meeskooriga.
Lisa kommentaar:
Jaanus1 04-11-09 12:56
Arvan, et praegustest erakondadest piisab, aga tuleb mõelda, kuidas tekitada nende vahel reaalne konkurents, et poliitikas eksinu tõrjutaks kas opositsiooni või parlamendist välja. Selle poolt, et alles jääks 2-3 parteid, ei ole ma kindlasti.
Kui eelnevad kommentaatorid on rääkinud marurahvusliku või vasakpoolse või kristliku partei puudumisest, siis ma nendega ei nõustu - vastavad parteid on täiesti olemas, aga ei oma erilist toetust ja ei saa seetõttu ka pildile.
Anonüümne 04-11-09 12:50
Margit 03-11-09 16:04
Oleks vaja üht sisulist ja tõsist erakonda, mis lähtub oma tegevuses Eesti põhiseaduses sätestatud preambulast ja kelle eesmärgiks on Eesti ja siinelava rahva heaolu. Praegused kosmopoliidid -liberaalid ja vasakpoolsed seda eesmärki ei täida, nad on end rahva silmis täis teinud ning IRL on eestimeelsuse ja isamaalisuse ära lörtsinud. Kurb, et eestimeelsus ei pääse isegi eetrisse ja on Eestis võõrkeha, aga see oli mõte, mis ma öelda tahtsin.
Evi 03-11-09 15:57
Miks on neid palju?Nõustun Ainoga võiks olla tõesti maaerakond mis aitavad põllundusel jne.Neid oleks just juurde vaja.Mina ise töötasin Juuksurina.Nüüd lasti lahti ja nüüd me elame ainult lapsetoetus rahast.Endal on mul 4 last
Raivo 03-11-09 15:56
Ei noh. Kogu jutt ajab muhelema. Tegelt on Eestis kaks konservatiivset ja kaks liberaalset. Kogu jant aga keerleb koha pärast Ilma pildil ja Suure Presidendi juures ja Europarlamendis. Sellest ka suur kisklemine ja ärapanemine.
Erakondlane 03-11-09 15:53
On jah ruumi uuele suurele erakonnale, kes võtab hääled ära nii keskilt, reformilt ja IRL -lt . Selleks meheks on üks ja ainus keda rahvas usaldab ja see on arvake ära... härra Nõlvak. Suure huviga ootan ja loodan et tema päästab Eestimaa ja rahva. Jõudu ja kindlameelsust temale, sest juba kõik erakonnad pabistavad. Ka resbublika oleks ilusti edasi kestnud aga see Ansip tegi sama mis pronkssõduriga. Vahe ainult selles et erinevad asjad.
timo 03-11-09 15:46
Tegelikult on meie poliitiline ruum hõivatud "laiutajate" poolt, kes püüavad -seni mõningase eduga- katta kogu spektrit. Lootusetu üritus -nagu toa põranda pesemine ise ühest seinast kramplikult kinni hoides. Kõik meie parteid on parempoolsed, kuigi mõned seda eitada üritavad. Ma pole veel trehvanud kuulma ühegi suust Euroihaluse kahjulikest mõjudest meie niigi haprale riigile. Pole ka keeegi meenutanud põhjusi, miks eelarvest 42 % kuluib sotsiaalvaldkonnale olles samas Euroopa vaesema sotsiaalsüsteemiga maa. Riigi kõhnemaks erastamisega on näilised proportsioonid paigast nihutatud. See annab nuud statistilise aluse sotsiaalvaldkonda veelgi nudida. Niisiis: vasakparteid paluks ka -TÕELIST!
Alo 03-11-09 15:34
Vastasin JAH sest mulle tundub et mõned mõtlevd et riigikogu on mingi tillulillutamine sest vaatan mõndasid ja näen et seal lihtsalt passitakse.Mõned võiks ära lasta ja niipalju kuipalju ära läheb niipalju võiks olla ka inimesi uues Erakonnas
Silva 03-11-09 15:33
Ei ole, see tähendaks ainult uut suuremat kisklemist. esiteks on palju ülejooksikuid ühest erakonnast teise, ikka arvatakase, seal on parem, kus mind veel ei ole. Teiseks hakkab suur ületrumpamine, sõda praeguste erakondadega ja ennast kõigist uuemaks, õigemaks ja paremaks pidav. Nii on ju koguaeg olnud. Püsivad ainult oma põhiväärtuste juurde jäävad, nagu keskerakond. Peakski olema selgesti eristatavad vasak- ja parempoolsed, nagu on juba selgelet eraldundu eesti kallutatud ajakirjandus, mis jaguneb erakondade vahel. kapitalistidest róhelised lähevad nagunii oravate poole.
Rusujuur 03-11-09 15:30
Ruumi on päris vasakpoolsele erakonnale, mis erinevalt praegustest oleks oma ideoloogias kindel, mitte kõiguks parempoolsuse ja tsentri vahel. .See probleem vaevab nii sotse kui ka teisi praegusi "vasaktiiva" parteisid, kuigi nende puhul on see mõistetavam. (Ühe nimi juba viitab tsentrismile ja Rahvaliit on ju oma olemuselt maaeliidi ehk väikettevõtjate partei)
Teine asi on aga see, kas sellisele parteile antaks pikka iga, sest võib vabalt juhtuda nagu Res Publicaga. Kõik oleneb inimestest ja läbimõeldusest.
Saima 03-11-09 15:30
Võiks olla ka selline erakond mis tegeleb majandusprobleemidega.Aitab töötuid töökohale jne. Küsitlusele vastaksin Ei sest minumeelest võiks olla kaks erakonda vasakul ja kaks paremal ehk kaks mõlemas tiivas.
Thea 03-11-09 15:30
Arvan,et Eestis võiks olla mõni erakond nt TÕESTI AUS võisiis EESTI MAALANE,sest mulle tundub,et praegused erakonnad on kõik liiga Tallinnakesksed,aga Eesti ei ole ju ainult Tallinn.Keegi peaks seisma ka maarahva eest,ühest-kahest häälest riigikogus on ikka väga vähe.
Jah 03-11-09 15:23
aga tingimusel,kui ühinevad praegused erakonnad maailmavaate põhjal kas parem või vasakpoolsed. Siis on ka rahval selgem aru saada,mis Eesti poliitikas toimub.
Elle 03-11-09 15:17
Kindlasti on vaja ühte erakonda, sest need praegused erakonnad on n-ö oma aja ära elanud. See erakond võiks olla "Minu Eesti" ja kuhu kuuluksid ausa mõtlemise ja väljaütlemisega tegusad inimesed, kelle soov on Eesti elamisväärsemaks muuta.
Arno 03-11-09 15:10
Arvan, et Eestis on erakondi liiga palju. Piisaks kahest-vasak-ja parempoolsest. Kui üks ei täida rahva lootusi, siis järgmised neli aastat proovivad kätt teised.
Ise kardan ainult seda, et kui vasakpoolsed pääsevad võimule, siis järgmine pinss on rublades.
Maie 03-11-09 14:11
Eestis on potentsiaali erakondadele külluses. On väga palju inimesi, kes kuhugi ei kuulu. Küllap seetõttu, et nende jaoks pole sobivat olemas. Tuleks ainult minna inimeste sekka ja uurida, mida nad soovivad.
Kaja 03-11-09 13:59
Ei ole ruumi kuna niigi kõik 5 Erakonnad on kergelt öeldes isegi liiga suured.Nad peaksid ka oma lubadusi täitma.Ja Nõustun täielikult Kaareniga nad peaksid ise ka maksma500-. Kui võtta ära mõnest erakonnast kes riigikogus tühja passivad saaks nendest küll uue erakonna
Andrus 03-11-09 13:54
Vastasin Jah.See mahuks ära vasakpoolsele tiivale kus on vähe erakondi.
Marko 03-11-09 13:27
Uue erakonna tulekule on kindlalt ruumi.
Kaks varianti: erakond mis ühendaks noori või erakond , mis ühendaks erasektori töölisklassi. Kui viimase varjandi juures mõelda Keskerakonda, siis see sinna ei sobi. Põhjusteks liiga suur rõhumine eestlaste ja venelaste erinevustele ning eemalt tunduv n.ö onupoja poliitika- see avaldub liiga paljude "peibutuspartide" olemasolus.
Kui küsida küsimus ,et miks on vaja uut erakonda , siis vastata võib nii ,et töölisrahval on tunne ,et eesti rahvas pole parlamendis esindatud, vaid esindatud on konkreetne poliitik (praguseks siis juba tuntud sportlane,näitleja,muusik kirjanik jne.) ja erakond. Kuhu jäävad teadlased ja lihtne rahvas?
Pakuks sellist varianti , kuigi see ei saa kunagi teoks, kus 101 liikme asemel on 151 liiget ja need 51 liiget on siis lisa tavalistest inimestest ja oma valkonna teadlastest, kes kutsutakse kohale üheks istungiks konkreetset seaduseelnõud arutama. Umbes nagu USA kohtusüsteemis vandekohtunikud. See kärbiks oluliselt praegust bürokraatiat, korruptsiooni ja erakondade oma eesmärkide tiibu.
kaaren 03-11-09 12:47
Erakondi on Eestis piisavalt, juurde pole vaja. Viis erakonda on kõik liiga suured, enamus nende liikmeist ei tegele iganädalaselt poliitikaga. Erakonnad tuleks väiksemaks teha nõudega, et iga liige maksab aastamaksu 500 krooni, lubatavalt kuni 10% kuusissetulekust. Muud raha ei tohiks erakond kasutada.
Andres Praxisest 03-11-09 12:36
Kommentaar sotsiaalmaksu lae kohta.
Praxise arvutused näitavad, et sotsiaalmaksu lagi, nt 2 kordne keskmine palk, vähendab lühiajaliselt sotsiaalmaksu tulusid ca 8-9%, ehk ligi 2 miljardit krooni.
Pikemaajaline efekt läbi võimaliku tööjõunõudluse suurendamise (läbi täiendavate töökohtade) kahjuks ei kompenseeri sotsiaalmaksu laekumist. Seega nõuab selle idee rakendamine ka analüüsi, kuidas meie tervishoidu ja pensionisüsteemi rahastada. Ka seda võiks siis arutada.
Malle 03-11-09 12:22
Vastasin Jah,Eestis oleks ruumi küll.Praegu on ju väga palju tarku noori kes poliitikuteks sobiksid.Olen ise Pensionär ja minu tütar on ühe Suurerakonna liige.
Mikk 03-11-09 12:20
Kindlasti EI,kuna eestis ongi liiga palju suurerakondi.Võib-olla paar väikest mahuks.




Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.