
Uudis+. Arp Müller, Lauri Varik
02.10.2009 - 12:15
Mitmed omavalitsused on juba makseraskustes, ministeeriume ähvardavad uued palgakärped ja koondamised. Kus on riigi tegevuskulude piir? Arutleb TTÜ avaliku halduse instituudi juhataja, professor Rainer Kattel (pildil). Evelin Ilvese ümber juhtunu paneb küsima maine kujunemise ja kujundamise kohta. Stuudios TÜ suhtekorraldusõppejõud Aune Past. Teises tunnis veel Tartu Ülikooli õppejõude ähvardavast palgata puhkusest.
Välisteemades: Arp Müller naases äsja Poolast ning teeb ülevaate teemadest, mis on üleval sealses ühiskonnas. Kuulame intervjuud eesti kultuuri tutvustaja Radoslaw Surowieciga. Kell 15.30 teeb Krister Paris ülevaate olulisematest teemadest Venemaa uudisruumis.
Pärast kella 16 räägime nädalavahetusel toimuvatest linnuvaatluspäevadest ja liiklusrubriigis usutleme Politseiameti liiklusjärelevalve ja korrakaitsetalituse komissar Riho Tänakut, jutuks tuleb liikluspilt sügise hakul.
Lisa kommentaar:
toitumisest - 05-10-09 12:25
Päris kurb on tegelikult lugeda-kuulata, kui vähe toidu lisa-ainetest teatakse (ja kui paljud pahandavad, et miks pr.Ilves muud jutuks ei võtnud - kusjuures kitsa teema rebis ju välja ajakirjanik).
pressiteatest: "...miskipärast juhindub tarbija sissekulunud veendumusest, et kõik, mis poes müügil, on tervisele ohutu, sest muidu see müügil ei oleks. „Keelamine ja piiramine seisneb aga poliitiliste otsuste taga, mida mõjutab huvigruppide pidev surve,“ tõdes ta."
http://www.erakond.ee/index.php/meedia/pressiteated/335-eestimaa-rohelised-vaesus-ja-masu-ei-oigusta-tervise-surmamist
Eriti seetõttu on kahju, et Pullerits teemast tsirkuse tegi. Neid tooteid, mida algul heaks ja kasulikuks peeti ja pikapeale halvad lisamõjud ilmnesid, on ju ennegi olnud. Kasvõi friikartulid - kiire ja maitsev! Nüüd on McDonald sunnitud olnud menüüsse ka salateid jms. võtma.
Aga kindlasti ei saavuta tervislikumat tulemust, kui teemat naeruvääristada a´la 'Kivirähk sööb ka kommi, midagi pole häda'.
kai 02-10-09 15:55
Kui vähegi võimalik, siis võiks ikka minna.
Nii palju kauneid laule on tänu kohalikule eelvoorule meie eetrisse jõudnud.
aga Eurovisioon - 02-10-09 15:14
kui raha vähe, siis see peaks esimene olema, millest loobuda. Kui rohkem, saab ju jälle minna. Sisulist väärtust sel niikuinii pole, lihtsalt tore vaadata.
aitäh 02-10-09 15:12
saate tegijatele, tänane Uudis + oli ülihuvitav (kuigi ainult reedeti ma neid ka kuulata saan) - ja esimest korda elus tundsin, et olen ikkagi vanaks jäänud (50 ja natuke). Kuskil on nagu mingi arusaamade lõhe tekkinud.
Pr. Past selgitas, kes on professionaalne ajakirjanik – see, kes kirjutab nii, et väljaannet ostetaks, ja kuna ostetakse enamasti kollast, siis ollaksegi enamasti kollane. Mis ajast see nii on hakanud olema? (See on nüüd see ’vana’-koht :)). Vanasti oli ajakirjanik nagu elu ja uudiste vahendaja või analüüsija, nüüd selgub, et ajakirjanikega suhtlemiseks on lausa ettevalmistust vaja (eetikanõuniku saade) ja ajakirjanik tunnistab, et tema sõnavalik oli sõnumi võimendamiseks või sellele suurema kaalu andmiseks arvestatud (Pullerits), aga sellegipoolest ei arva, et tema midagi valesti oleks teinud. Mis sellest, et temagi arvab, et teema (vajalik ja õige) ära on lörtsitud ja asi isikute pinnale läinud.
Kuis see siis nii on läinud? Nagu kasiinodega – ahvatlus riputatakse nina ette ja häda sulle, kui õnge lähed. Ma ei ole küll naistevahetuse-saadet vaadanud, aga saates kõnelejate jutu järgi on asi päris kole. Ja jällegi – mõtlema ei pea mitte need, kes ahvatluse välja panevad (raha vms), vaid need, kes õnge lähevad (ja lapsed kaasa tõmbavad). On see tänapäeva eetika? Loll oled, kui oled loll?
Ja ettepanek. Ehk peaks selguse huvides kirjutava-kõneleva pressi kuidagi täpsemalt defineerima? Ajakirjanik ja kõmukirjanik näiteks? Igatahes oleks tore teema arendusi kuulda.
Anonüümne 02-10-09 14:43
Väga asjalikud esinejad täna,nõustun nendega. Ainuke miinus esineja pr.Aune Past,
Eurovisiooni ei pea vajalikuks.
Ei eurovisioonile 02-10-09 14:18
poliitiline mäng.
Õppejõuga ei nõustu. TV lastesaate katkendis Pr.Ilves ju esines ja ajas sama sogast juttu. See polnud ju kleebitud?
lp. pr. Past, 02-10-09 13:40
ajakirjanik ei ole hambaarst, ta ei tee haiget selleks, et midagi paremaks läheks. Tema huvi on skandaal ja honorar. Paraku.
Eks teie pea muidugi tsunfti kaitsma, ja parimad ajakirjanikud ka on oma nime väärt, aga kui kord-paar halbadega kokku puutunud oled (professionaalidega teie jutu järgi, pakub verd, mida lugeja nagu tahab), hoiad õige kaugele.
P.S endasse olen vaadanud - kroonikat ei loe, Postimeest üldjuhul ka mitte, kuulan Vikerraadiot ja loen err uudiseid. Võõrkeelsed niikuinii.
HRpld 02-10-09 13:38
ERR kärbe on 7 % e 28 miljonit EEK, Eurovisioonil osalemine 3,5 milj. Just vaatasin ERR-i personali koosseise: üllatavalt ja (minu arust) liiga palju rahvast on ikka palgal küll ja päris mitmest üksusest annaks kokku tõmmata küll ja rohkemgi, ilma et sisuline kvaliteet oluliselt kannataks. Seda esiteks. Vaheküsimus: kuidas rahastatakse muid Eurovisiooni-liinis üritustel osalemisi (noored klassikamuusikud jms)? Olen seisukohal, et riik peaks rohkem tegema, et otsida/leida sponsoreid, kes Eurovisiooni lauluvõistlusel osalemist toetaksid. 3,5 miljonit pole ju tegelikult teab-mis suur raha. Ja oma, Eesti Laulu, saaks ka kindlasti kokkuhoidlikumalt korraldada. Kergekäeliselt ära jätta midagi küll ei maksaks. Kui inimene tahab tsirkust, on ta nõus ka leivast sel hetkel loobuma. Valikute küsimus. Seda teiseks. Ja kui tõesti on kitsas käes (mida ma ei usu), palume abi, kasvõi annetusi neilt, kes Eurovisiooni lauluvõistlust oluliseks peavad, eestlastelt nii kodu- kui ka välismaal... Enamgi veel: Norra Kuningriigiga on meil head suhted, ka kommuunide (omavalitsuste) tasemel. Palume toetust...laenu vms...(:
P.S 02-10-09 13:15
ei ole presidendiproua, aga ostan ka vahel paar 25-kroonist käsitöökommi. Ja ainult, sest söödavat magusat tõesti enam kuigi palju pole.
mainekujundusest 02-10-09 13:14
- kuidas ikkagi hinnata ajakirjaniku tegu, kes paneb inimese ütlusele, et ta ostab valikshokolaadi, sulgudesse juurde toote kilohinna? Esiteks ei osta keegi valikshokolaadi kiloga, teiseks jääb mulje, nagu praalinuks inimene kalli kauba ostmisega. Raskes majandussurutises. Kui see ei ole pahatahtlik, mis siis on?
Ja mida teha, kui ajakirjanik võtab su jutust mingi tema arvates 'müüva' väite, mida sa küll ütlesid, aga mitte sellise rõhuasetusega? See on ka endal juhtunud. Ja andnud põhjust igasugu ajakirjanikest õige kaugele hoida. Isegi see pole garantii, kui enne lugu näha tahad, sest mõni lihtsalt ei suvatse saata, mõni muudab ikkagi midagi enne trükki minekut.
Diana 02-10-09 13:10
Nagu iga pere toimimist toetavad traditsioonid nii ka riigis. Eurovisiooni lauluvõistlus on üks kindel sündmus, millest pea iga eestlane osa võtab.
õie 02-10-09 12:51
Kui see Eurovisioonil esinemine tuleb ERR töötajate palga kärpimise või hoopis koondamise arvelt siis küll ei peaks osalema. Öelge kui ma sain tänasest Postimehe artiklist valesti aru !!!
eiki 02-10-09 12:46
Kóigepealt olgu öeldud, et praegune moesóna KRÄPP jóudis minuni just seoses eurovisiooniga, laulude üldkogumi kohta öeldi: tavaline eurokräpp. Pole mótet seal püüda silma paista.
Teiseks on seal suure koha mitte-euroopa riigid: Iisrael, Aserbaidzaan, Armeenia, Gruusia. Türgi ulatub täna otsaga Euroopasse tänu sellele, et tórjus kreeklased osalt nende kodumaalt välja.
Meie ei taba iialgi islamimaade maitset ja toetuse saamiseks sobivat stiili.
Teeme nende kulutamata miljonite asemel móned paremad saated kodumaisele vaatajale. Ja kunagised lauluvoistlused (mitte ainult A.Oidi omad) on ju andnud suurepäraseid laule.
Muusika sõber 02-10-09 12:30
See oleks riigi poolt väga vastutustundetu tegu, kui töötute armee kasvab, suletakse väiksemaid koole, postkontoreid, kauplusi jne...
Ei ole ju vaja häbeneda seda, et sa suunad raskel ajal oma raha sinna, mis aitab majanduslikus mõttes tervet riiki ja rahvast mitte ei näita Eurovisioonist osavõtmisega, et me ei ole veel nii hullus seisus.
See on mõeldav AINULT sponsorite rahadega.
helin 02-10-09 12:27
Nõustun täielikult Ulla arvamusega
rut 02-10-09 12:27
Mina ei poolda eurovisioonile minekut,kuna see on läinud juba poliitiliiseks-mina sulle ,sina mulle.
Ulla 02-10-09 12:26
Aasta vahele jätta - milles küsimus. Igatahes oleks see palju pehmem kokkuhoiukoht kui mõni teine. Sportlased võivad võistlemata kaotada vormi, kuid Eurovisioon küll muusikuid vormis ei hoia. Küll jõuab seal edaspidigi ennast näidata.
Andrus 02-10-09 12:26
Eurovisioon on juba aastaid suur jama - seal ei otsita ega hinnata laulu, vaid seda, kes oled (poliitiline suund - sest igal aastal on ju oletatavalt ette teada, milline piirkond võidu saab)) ja seda, kui rikkalt ja kuidas laval kargad. laul ja selle sisu ei paku hindajatele (publik otsib ikka söud!) midagi. Ja mis seal salata - Eestimaa laulud ei ole sellel maastikul eriti tasemel. Nii et toetame selle raha eest hoopis meie oma juuretasandi kultuuri - sealt tulevad ka uued kuulsused. Ma ei mõtle suerstaari laadseid elamuse otsimist ja subjektiivsust, vaid just maakohtade kultuuri arendamist.
MULK 02-10-09 12:21
eks ta muidigi hea ole, kui sa nii-öelda pildil oled, aga midagi hullu ka ei ole, kui üks aasta vahele jääb. Eurovisioon on minu meelest oma algse mõtte kaotanud.




Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.