N 24. mai
  • ülle
    ma pole kunagi kedagi arvustanud, aga nü&uum...
  • Enele
    Kui oled eraisik, anneta. Kui juriidiline isik, si...
  • Valter
    Michali suhtumist võiks tõlgendada u...
  • Janar
    Riik annab oma osa ja sellest peaks aitama. Eraisi...
  • Toivo
    Tasuta reklaam erakondadele võiks ju ERR-is...
  • Valter
    Milleks nomenklatuuri nuumata!
  • Rafkin
    Meikari algatus on loomulikult tubli. Kuid rohkem ...
  • Raul
    Erakondadele raha: liikmemaksud pluss selle summas...
  • Ene
    Ma arvan, et ettevõtete annetused tuleb taa...
  • Aimar
    Lühidalt. Räägime asjadest õ...

Uudis+. Tiit Karuks, Lauri Hussar

06.07.2009 - 12:15

Tänases saates võtame kokku lõppenud Laulu- ja tantsupeo ning kell 13.20 võtame ühendust Laulu- ja tantsupeo Sihtasutuse juhi Aet Maateega. Filmi “Laulev revolutsioon” autorid olid laulupeo ajal Tallinnas, et koguda materjali järgmise Eesti-teemalise filmi jaoks. Filmitegijatega rääkis Martha Grauberg. Veel räägime käesoleva aasta maksulaekumistest ning teeme juttu rahandusministeeriumi riigi rahanduse osakonna nõuniku Sven Kirsipuuga.
Välisteemad: Mida võib oodata Barack Obama Moskva visiidist? Kommenteerib Tartu Ülikooli Balti poliitika professor Andres Kasekamp.
Sündmuste arengust Hondurases räägib Eesti Päevalehe välisvaatleja Heiki Suurkask.
ERRi Venemaa korrespondent Krister Paris: Moskva USA presidendi ootuses. Kas Kreml on našistid hüljanud?

 
Kommentaarid    Paku saate teema  
| Veel

Lisa kommentaar:
Teie nimi:
Kommentaar:

Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.


Jaanus1 06-07-09 22:10
Seda arvamust jagan muidugi, et liha praadijad tuleks kaugemale nihutada. Vorstid ei pe olema 10 sammu kaugusel nagu Õllesummeril. Viskasime isekeskis nalja: Teade infolauast "Pinutaguse mudilaskoor palub oma juhendajal A LeCoq õlletelgist välja tulla."

Jaak 06-07-09 20:17
Käisin laulmas ja tantsupidu vaatamas. Väga häiris ruumi puudus ja sellest tulenevad viivitused. Ei ole normaalne laulda nii kokkusurutud laval. Meie astmel seisti 3 reas! Koride lavale minek ja tulek võtab rohkem aega, kui laulud ise! Muidugi tunne on ülev, kui tuhandete lauljate seas saad kaasa laulda aga see suur trügimine oli töeliselt piin.
Jama on ju, kui Eesti koorilaulu populaarsust hakkab piirama kaare alla mahtuvate inimeste arv. Kui aga hakatakse mingeid piiranguid seadma inimeste laululustile on tõsine oht, et mõnekümne aasta pärast on lauluvaljakul ainult kommertsüritused, a'la õllesummer.
Täiesti võimalik on ju lava laiemaks ehitada ja ka väljakut mõlemast küljest laiemaks teha aga kui see ei ole võimalik, siis võiks ju algatada üldse kuhugi mujale uue Eesti Laulupeo korraldamise koha otsimist ja uue ja suurema laulukaare ehitamist.
Huvitav oleks teada kui suure koori jaoks see praegune kaarealune üldse projekteeriti. Ilmselt 1969 aastal ei näinud keegi ette, et 40 aasta pärast koguneb lauluväljakule vabatahtlikult üle saja tuh. inimese.

P.S 06-07-09 17:27
paar pisiasja veel - dirigentide iste vankris oleks võinud näoga rahva poole olla (omavahel seljad koos) - mõnusam lehvitada pikal teel. Ja dirigendil on vanasti ka vihmavarju pea kohal hoitud, kui ikka südamest sajab. Ilmselt kuluks puldile ka vihmakaitse panna, et ootel noodid ära ei vettiks.
Ja suitsuga söökide tegemine võiks ära jääda. Tuttavad ütlesid, et toss tahtis vahepeal hinge matta, kui tuul toidu pool puhus. Kiitsid ka mõtet, et putkandus tuleks kaugemale kolida, saaks liikumisruumi juurde.
Kui seda nüüd jälle sapiseks irisemiseks ei peeta. Kuidas siis saab teada, mida järgmine kord tuleks paremini läbi mõelda?

Margot veel 06-07-09 17:14
saatesse helistanud prouale Pärnust - kui sooviti tasakesi Lauluväljakule kõndida, oleks tulnud kokku leppida, millal umbes ja kust umbes liikuma hakatakse ja millal kohal ollakse, ja igaüks oleks omas tempos ja seltskonnas kulgenud.
Ja suurte hulkade liikumise KORRALDAMINE ei tähenda mitte kumminuiadega 'metsaliste' (proua väljendus) tagant udimist. Olen ise suurüritusel turva-vabatahtlik olnud ja võin kinnitada, et kõik on läbirääkimiste küsimus. Kui rahulikult seletad, miks kuskile hetkel ei saa, on inimesed arusaajad ja rahumeelsed ega vaju peale. Muidugi võib juhtuda, et seda tuleb lugematuid kordi teha ega saa endale tülpimust ega nipsakust lubada, aga selleks korraldaja ju ongi. Ja rongkäigus pannakse tempo loomiseks orkestrid (kas teatud vahemaade taha seisma või kolonnis kõndima, kuidas parajasti teha annab), kohe on samm reipam ja tegelikult väsitab ka vähem kui lonkimine.
Aga muidugi on olemas inimesed, kes asja tõeliselt tunnevad. Tuleb neid kuulata ja mitte ise leiutada. Sest praegu pani hilinemine esimesele kontserdile korraliku põntsu - no kui kaua sa ikka lauluväljakul olla jaksad, külm ja vihm pealegi. Ja siis hea öelda - paha repertuaar, rahvas läks ära. Sellest on kahju. Et natukese mõttetegevusega oleks jama ära hoida saanud, ja nüüd ei või seda öelda ka mitte, kohe oled iriseja ja ma ei tea mis veel.

Anne 06-07-09 16:18
Nõus Raul Rebase ja R. Veidemanniga! Tahaks lisaks v. tänada klassikakontserdi korraldajaid ja liigutav oli näha, et meie absol. nn. maailmadirigendid ei pidanud paljuks neis tingimustes ja kohas üles astuda! Seeoli ju kummardus ja suur kingitus kogu rahvale! isegi Neeme Järvi! Tervist neile kõigile! Oli oivaline.

Jaanus1 kuulajale 06-07-09 16:01
Jänesel polnud viga, aga ta lülitati kavva programmiväliselt ning tema osa laulu esitamisesse oli väga väike. Igaüks laulis nagu laulis - tuttav lugu ju.

Valgalane 06-07-09 15:56
Käisin esimest korda laulupeol ja see tunne on kirjeldamatu.Kahju on nendest kes pidid seda telerist jälgima,sest seda ei saa läbi teleriekraani edastada.Väga võimas!!!!!!!

tänulik kuulaja 06-07-09 15:52
Vaatasin ülekannet eile televiisori vahendusel.Pisarad olid kogu aeg kurgus-nii südamesse läks kõik.Ja eriti meeldis mulle Laine Jänese sõnavõtt ja tema koorijuhivõimed-laul õnnestus suurepäraselt!Pisarad lausa voolasid lõpus-südamesse läks muidugi "Mu isamaa on minu arm" ja see ,kuidas Laine Jänes tänu-kallistusega tänas koorijuhte suure tehtud töö eest.Võimas rahvast ühendav pidu!

triin 06-07-09 15:51
pole vaja suuremat lauluväljakut! tänavu oli tiipp-pidu, järgmised tulevad jälle tagasihoidlikumad. mind ei häirinud see trügimine üldse.

Anni 06-07-09 15:50
Mulle näib, et eesti rahvas peab torisema ja pahandama ka siis, kui nad tegelikult millegagi rahul on. Eile lauljate ja pealtvaatajate hulgas liikudes oli kuulda pidevat nurinat vähese ruumi ja muu säärase üle, aga samas olid inimeste näod naerul. Seega, lõppkokkuvõttes on asjad ju ikkagi hästi, hiljem arutatakse särasilmi seda, kui kitsas oli ja üldse liikuma ei saanud. Peale selle, järgmine kord tullakse kindlasti uuesti ning tuuakse peregi kaasa.

Erik 06-07-09 15:46
Tere,
Ühinen arvamusega, et vikerraadio tegijad olid laulupeo edastamisel tõesti tasemel. Oli emotsiooni, infi jne!
Aga kartus on mul ka seoses err-i üllitistega:
Kui dvd-le tuleb tõesti sama värk, mida oli kuulda etv1-s, kus Maatee pomises endale põue, ei teinud välja sellest, et Luhats parajasti koori tutvustust ette loeb jne jne ning Välba sisutühjad ja huilgavad vahelõigud, siis mina kahjuks selle ostjaks küll ei saa, hoolimata sellest, et mitmed võõramaised tuttavad seda kinki pildis ja laulus vääriksid!

Tervisi

Jaanus1 nõus Leeloga 06-07-09 15:44
Milline on nende nägemus Laulupeost, kes uuest platsist räägivad? Kas nad on ehitusfirmade tööriistaks? Või tahavad nad Guinessi raamatusse. Ärge unustage et see on ennekõige meie enda pidu, kuigi ta on UNESCO kultuuripärandi nimekirjas.

Kadi 06-07-09 15:40
Tahan soovitada Meelis Kompusel vaadata oma Eesti ilmateateid.Reede hommikul teatas ta,et vaatas Soome ilmateadet,mis on väga täpne,ja lubati kolm päeva sajuta ilma!

Leelo 06-07-09 15:37
Ausalt öelda on mul tekkinud hirm kuuldes juttu, et lauluväljak on väikseks jäänud ja võib-olla peab selle mujale kloma.
Mul on selleks mureks ka põhejust. Mäletan, kui aastaid tagasi haugati priske tükk lauluväljakut segaste skeemide abil ära ja ehitati sinna kõrghoone ja mõned luksuslikud villad. Armas jalutus koht Lasnamäe klindi all - vana Pirita tee - on ära kaotatud, sest üks villa laiutab seal oma aiaga ja armastatud jalutamiskoht on rahvale suletud.
Kardetavasti ilmub välja lobby-grupp, kes hakkab igalpool rääkima ja kirjutama, et lauluväljak on kitsas ja vaja mujale kolida. Ärimehi-huvilisi oleks küll. Ilus lauluväljaku plats ehitakse täis kõrgeid ja kalleid maju merevaatega. Lauluväljak koliks linnast välja, kus veel põllumaad jätkub.
Meie lauluväljakul on oma kohavaim, mida mujal ei teki. Olgu kitsas, aga jäägu ikka meie rahvale nii armas koht paika.
Mõne aasta pärast on jälle see nö teine laulev revolutsoon vaibunud.

Jaanus1 Besservisserile 06-07-09 15:36
Ära aja mitu korda sama negatiivset jura - Laulupidi on Laulupidu, mitte lihtsalt kontsert - tavalisi kontserte on ju Tallinnas kogu aeg. Laupäeva lõpul oli platsil piisavalt ruumi - kuulanud siis, kui inimesed ei meeldi.

Besserwisser 06-07-09 15:31
Väga piinlik oli eilsel konserdil. Mitte kuskil polnud ruumi. Meeletu trügimine. Läksime ära ja vaatasime kontserdi lõpuni kodus. Järgmisel korral ostan juba vara istekohad päris eest.

Andres 06-07-09 15:21
Avastasin alles pühapäeval, et vikerraadio kommentaar on parem kui ETV 1 oma. Nii vaatasin pilti ETV1-st ja kuulasin kommentaari vikerraadiost. Vikerraadiole suur aitäh!

Jaanus1 06-07-09 15:09
Kommentaator Kerstiga vastupidisel arvamusel - laulutraditsioon on küll tore, aga vaatasin paari noor ema päikese käes, vihma all ja grillisuitsu sees karjuva aastase lapsega - kas pidu oli pisikesele parim koht??????

Jaanus1 06-07-09 15:03
Ja veel: minu kandist kvalifitseerus lõviosa koore ja konkurss vähemalt täiskasvanute kooride osas oli väike (eelsõel toimus liiga vara ja ka lugusid mitteoskajaid koore lubati peole). Paar segast ja rasket lugu hakkasid kõlama just laulupeo oludes ja hulkade esituses(kurikuulus "pillapalla" sealhulgas). Pisut arusaamatuks jäi profikooride kontsert - kas see oli mõeldud siis välismaalasele või fännile, aga eesmärk jäi saavutamata - nii Britten, Beethoven, Tobias kui Pärt oleks väiksemates oludes (saal või väike väljak) mõjunud paremini. Või on see populariseerimine? Ja kui otse lavalt vajalikul määral ei kuule, vaid heli tuleb kõlaripokkidest???????? Ja sul on tiheda vihma tõttu veel kilekott peas???

jutt peale vajunud 06-07-09 15:02
rahvast (mille pärast nagu rongkäik tempos ei püsinud) on sama tobe, kui et dirigent laiutaks käsi: a mis ma teha sain, nad hakkasid teist laulu laulma ja aeglasemalt ka.

Besserwisser 06-07-09 14:52
Väga piinlik oli eilsel konserdil. Mitte kuskil polnud ruumi. Meeletu trügimine. Läksime ära ja vaatasime kontserdi lõpuni kodus. Järgmisel korral ostan juba vara istekohad päris eest.

Jaanus1 06-07-09 14:46
Lauljana olin esimest korda Laulupeol (pealtvaatajana olen olnud varemgi). See, et pealtvaatajate osa oli tihedalt täidetud, on tore. Küllap paljud tulevadki kogema seda kõrvutioleku tunnet, värve ja inimesi. Eriti kui see tiheolek on täidetud sellise positiivsusega.
Kas kaar peaks mahutama veel rohkem koore - vaevalt. Kui inimesed käivad kooris, peaks neil ikkagi olema eesmärk areneda ja pingutada, olgu nad siis noored või vanad. Ja nähtud vaev ja väljavalitu tunne teeb siis ka laulmise tunde magusamaks.
Isiklikust vaateviklist olid mulle laulupeo 2 päeva täiesti erinevad. Esimese päeva kontsert väsinu- ja loiuvõitu, mida võimendasid seljatagused noored lauljad koorist X, kes nii lugude vahepeal kui ajal sõna otses mõttes mölisesid ja telefoniga rääkisid. Tundus, et ka lauludki ei olnud neil väga selged. Ning siis teine päev tõelise laulupeotundega, mida kohal olemata on võimatu kirjeldada ning mida jätkus nii tagasiteele bussi kui igasse teeäärsesse parklassegi. Umbes nagu eestlased oleks valitud parimaks rahvaks või Eesti parimaks maaks ja seda nüüd tähistataksegi.
Platsipealsed tehnilised teenistused töötasid hästi, aga peorongkäik mitte ainult ei veninud oma kulgemisega, vaid minu arvates venis ka selle algus täiesti arusaamatul põhjusel. Korraldajad peavad arvestama, et rohkem inimesi nõuavad rohkemat aega.

Kuidas seda võimalikku uut Laulukaart või platsi nüüd mõeldaksegi. Praegune on minu arvates väga hea nii ehitise kui koha mõttes, lisaks kõik traditsioonidega seonduv. Küllap me korra 4 aasta kestel ikka kokku mahume.

Margot 06-07-09 14:26
(mitmel laulupeol käinud ja tänavu ka perest 'esindaja' kohal) - kõigepealt muidugi suur tänu lauljatele ja ettevalmistajatele, tantsijatele, võimlejatele ja orkestritele - teise päeva trummid olid lausa vaimustavad.
Tõrvatilk on liikumiste korraldajate prohmakad ja korralduskomitee suutmatus möödapanekuid tunnistada (täna lõunast Maatee juttu ei kuulnud, vabandan, kui ta juba midagi asjalikku ütles ja ma lihtsalt ei tea veel). Rongkäik oli ikka totaalne läbikukkumine. Kui juba tule viijad ees longivad... eriti kurb, et see teadmine (kuidas kolonne paigutada, kuidas enam-vähem tempos püsida, rahvast peale surumast hoida, juhtimist ning suunamist ON vaja. Ei saa loota, et ehk kuidagi ise kulgeb) on ju olemas - kuuldavasti olla vanad tegijad kõrvale lükatud. Kurb. See jättis paha maigu esimese päeva kavale (olduks ajakavas, lõppenuks varem, vihma vähem ja publikut rohkem), mis tegelikult oli ju väga hea. Iseasi, kas kutselisi muusikuid on mõtet laulupeol tööle panna - neile pole see ju niisugune vaheldus nagu harrastajale.
Teine mõte järgmiseks peoks - ei ole vaja tahtjaid osalejaid välja praakida. Kes kõiki laule selgeks ei saa, osalegu ühendkooris, ja sellele saab kindlasti ruumi juurde teha, kui (pooltühje) vipisektoreid vähem (lühemad) teha. Tänavu on selge, et laulda saab ka dirigendi selja taga ja lava ees platsil. Pigem olgu siis publikut vähem, eks millalgi on ikka platsi mahtuvuse kriitiline piir küll. Laulupidu on ju ikka põhiliselt osalejate pidu, millest vaataja ka emotsiooni saab! Ja kriitika mõte pole korraldajate kallal iriseda, vaid lootus, et ehk nad siiski aru saavad, et mõni asi oleks pidanud paremini korraldatud olema.

Besserwisser 06-07-09 14:22
Väga piinlik oli eilsel konserdil. Mitte kuskil polnud ruumi. Meeletu trügimine. Läksime ära ja vaatasime kontserdi lõpuni kodus. Järgmisel korral ostan juba vara istekohad päris eest.

Artur 06-07-09 14:21
Lauluväljaku suurus on paras. Ei ole vaja sattuda eufooriasse ja selle mõjul utoopilisi plaane tegema hakata. Ei ole vaja paisutada üritust niikaua, kuni sellest kontrollimatu läbu kujuneb. Olgu kindel piletite arv, mis määrab ära külastajate arvu. Siis korralikult tagatud publiku heaolu ja teenindamine. Ja mis peamine, saab rahulikult esinejate pakutavast osa saada.

Aivar 06-07-09 14:14
Osaledes laulupeol pillimehe ja lauljana ning tantsupeol pealtvaatajana kinnitan, et Ühes Hingamine oli täiesti reaalselt ja võimsalt olemas! Kõik oli nii, nagu pidigi olema. Leidlik-küünilised virisejad leiavad loomulikult alati midagi, mille üle ilkuda ja ironiseerida, aga nendele saame lihtsalt kaasa tunda. Võib-olla mõnele ei meeldinud laupäevase laulupeo alguse nihkumine, aga kas oleks siis parem, kui laulupidu algaks näiteks õigel ajal, aga valede lauludega - nagu veel paarkümmend aastat tagasi? Me elame imelisel ajal, aga vabadus on mõne inimese jaoks vast liiga kergelt kätte tulnud ja iseenesestmõistetavaks muutunud.

Mart 06-07-09 14:06
Kõik oli väga kena ja tegelikult mahtusime kõik ära. Igatahes pole mõtet enam Lauluväljaku personali kallal aasida, nagu on meie ajakirjandus kogu laulupidude vahelise aja teinud. Ometi üks koht, kuhu rahvas saaks kokku tulla!
Küll aga võiks laulupidu pikendada kolmele päevale. Ka reedel võiks olla kontsert, mis oleks suuresti pühendatud laulupeo ajaloolisele pärandile ja mis annaks võimaluse isamaalisi tundeid väljendada. Teine päev peaks olema selline kõrgkultuuriline. Kolmas päev võiks aga olla tulevikku suunatud, seal võiksid esineda peamiselt nooremad inimesed ja uuemate lauludega. Lõpuks võiks ju kõlada ka 2-3 traditsioonilist lõpulaulu, aga see ei peaks enam olema ihkamine vabaduse järgi, mis meil on ju tegelikult käes!

Võrukas 06-07-09 13:58
Kõik meeldis, nii esimese päeva nõudlikum kava kui ka teise päeva rahvapärasem.
SUUR TÄNU!!
Masendavad on Delfi jms. virisevad ja vinguvad kommijad. Tundub, et mingi osa eestimaalastest ei süvenenudki üldlaulupeo olemusse ja lihtsalt jätkasid oma tavapärast mõttetut hädaldamist.

Helgi 06-07-09 13:46
Nõustun nii Pireti kui Jüriga.Olin eile väljakul ja seisin 5 tundi ühel kohal,sest kohta istumiseks polnud.Tahtsin lõpuni vastu pidada,sest kontsert oli väga ilus.Oleks tore jah,kui ka pillimeestest rohkem räägitaks.Aitäh tegijatele!

janne 06-07-09 13:44
Tere!
Käisin pojaga eilsel laulupeol. mahutasime endid parempoolsele nõlvale istuma. algul oli ruumi(meie jaoks väike platsike),peo arenedes hakkas rahvast juurde tulema, ees istusid vahetusüliõpilaste seltskond aina paljunes, kõrval oli seltskond tantsijaid ja nende seltskond täienes ka järjest. Lõpuks oli meie ümber nii tihe mass, et vaevu said möödujad jala maha panna. Sedagi siis kui igaüks end nihutas. Selline mõnus melu ja tugev küünarnuki tunne oli, et kui viimases plokis püsti tõusime, oli raskusi seismisega. Kui lauluväljak suurem oleks, vaevalt siis nii tugevat üheshingamise tunne saanud olekski. Raske oli kindlasti neil , kes seisid, ja lastega ringi liikuda oli ka raske, aga paigal olles oli super.Võib olla tõesti mõni lisakontsert juurde panna. Kahju vaid, et kui täna hommikul raadio lahti tegin, toodi kähku maa peale- kohe esuimene jutt oli, et maksud tõusnud jne. Lumm kadus, ja väikelinnas tööta olles eluisu ammu otsa, eriti murelikuks teeb tulevik, et meie lapsi pole ju riigile vaja, paneme koolid kinni, jne. tööd nii kui nii kõigile ei ole, ja kui sa just rikkurite perest ei pärine, siis võid rahus rentsli välja valida......

Piret 06-07-09 13:38
Tere,

Lauluväljak on paraja suurusega. Tekitab hea sünergia osalejate ja kuulajate vahel. Kui Laulupeo paik oleks suurem, siis:

1) rahvas kaugeneks lauljatest, ei teki kontakti, peost saaks osa vaid ekraanide abil- samaväärse emotsiooni saab siis ka televiisorist vaadates.
Praegu veel on võimalik jälgida aasa kaugeimas otsas -napilt, aga siiski- dirigente ja lavale liikuvaid lauljaid.

2) tihedalt üksteise kõrvale kogunemine loob ühtekuuluvuse- Laulupidu toimib ju eelkõige tänu emotsioonile, mille tekitabki ühine kogunemine, külg külje kõrval lipu lehvitamine jms! Kui keegi tunneb end ebamugavalt, siis järelikult ei ole massiüritused tema jaoks.

3) kaugemalolev publik ei näe lauljaid ja ei kuule reaalset heli. Juba praegu kasutatakse kõlareid, kuid publikuala laienedes veel kaugemale puudub lootus kuulda otse inimeste laulu, vaid ainult kõlaritest teatava paratamatu moondusega heli.

4) tegu rahvuse sümboliga- leian, et vaid samasse paika rajatuna säilib sama vaimsus. Ürituse üleviimine kusagile staadione vms paika rikuks tugevasti peo iseloomu.

5) laiendada võiks üldist territooriumi- lauljate staabid, kioskid, söögipaigad jne- et oleks rohkem ruumi, kus lihtsalt olla/ puhata/ koguneda. Et grupid saaks luua oma nö laagriplatsikesed.

Jah, samas ei saa kõike ja kõiki liga kaugele viia, kuid viia ehk natuke hajali siiski?

Usun, et parem on, kui laulupidu on ühepäevane (äärmisel juhul sis 2 päeva)- selle ühe päeva leiavad vähegi meelestatud inimesed ikka, et tulla kokku. Kui see muutusk samaäärsete päevadega festivaliks, siis ei kogune igal päeval niisama palju inimesi ja see loob mulje, et meid on vähem.

Laulupidu on emotsiooni üritus, psühholoogiline- ei tasu venitada, üritada üle paisutada jne.

Saab korraldada rahvuslike elementidega tohutult palju erinevaid muid pidusid, festivale, laatasid, talguid jne.


KÕIK VEAD ON PARATAMATUD. OLEN VEENDUNUD, ET KORRALDAJAD ANDSID ENDAST KÕIK, ET NEID EI ESINEKS.

VAATAMAT KÕIGELE
SUUUUUUURED TÄNUD!

EESTI!

Jüri 06-07-09 13:28
Muidu kõik ilus, kuid kahjuks räägitakse laulupeo puhul enamasti vaid lauljatest ja koorijuhtidest. Aga osalesid ju ka puhkpilliorkestrid koos oma dirigentidega (ja juba esimesest laulupeost alates 1869.a.-st). Selline suhtumine teeb meele mõruks.

Pilt telekast,hääl raadiost 06-07-09 13:24
Praegugi tuleb pisar silma ja hetkel kõlab ka laul raadiost.Äitäh teile vikerraadio tegijad.

Laolupeo külastaja 06-07-09 13:18
Lauluväljak oli tõesti puupüsti rahvast täis.Tore oli. Koht on ideaalne.Laiendada on vist raske, puid on ka kahju maha võtta.Loodan ,et lauluväljakut linnast välja ei viida,kõigil ei ole autosid.

Kersti 06-07-09 13:16
mina käisin oma aasta ja 8 kuuse lapsega pühapäeval laulupeol ja meie jaoks oli see piin, tõepoolest, ei saanud kõndida, ei kuulnud laulu õieti ja tundus et selline kilud karbis tunne oli kuidagi läbiv. Noortel peredel pole ju suurt mujal käija kui sellistel üritustel, sest vabaõhuetendusele nii väikest last ei võta ja kui kontserdid hakkavad õhtul 7-8 on juba hilja lapsega kuhugi minna, eriti kui laps on harjunud oma voodis magama. Minu ettepanek oleks et teatud kogus pileteid müüakse ja mitte enam, nii nagu tantsupeoga on, kui piletid on välja müüdud siis nii on. Ei saa ju sellist suurt üritust ebamugavaks muuta. Ja eesmärgiks ehk panna hoopis lisa kontserdid.


hp 06-07-09 13:10
Mis laul praegu tuleb, kes laulab?

Riina Kask 06-07-09 12:41
Rongkäigu organiseerimisega oli kõvasti mööda pandud. Sellise suure ürituse puhul on teada osalejate arv, tee pikkus, mõõdetakse samme, tempot, jne., vähemalt varasematel aegadel on nii tehtud. Pakujn väljs, et rongkäigu organiseerija oli uus inimene. Pool tundi hilinemist oleks lubatav, aga poolteist on liiast. See lükkas kontserdi ka vihma sisse jne. Kuidas saab kontserti õnnestunuks lugeda, kui lõpuks oli väljak tühi. Tohutult kahju. Õnneks pühapäevane ilm kompenseeris asja.

Meelike 05-07-09 22:14
Tere kallis Vikerraadio ja uudis+ saatejuhid.
Tahan teid väga tänada suurepärase, elava ja emotsionaalse laulu- ja tantsupeo reportaaži eest. Aitäh Tarmo Tiisler, Meelis Kompus, Margely Rookäär ja Tiina Vilu. Vaatasin ETV pilti ning kuulasin Vikerraadiot, sest teil ei olnud eetripraaki ning te olite igati professionaalsed, piisavalt emotsionaalsed, elavad, ilmekad, rõõmsameelsed ja isamaalised. Suur suur aitäh, palun öelge tegijatele kindlasti edasi!