
Uudis+. Lauri Varik, Arp Müller
28.04.2009 - 12:15
Valitsus arutab taas eelarvekärpeid, aga ka võimalikke maksumuudatusi. Selgitusi jagab rahandusminister Ivari Padar (pildil). Maksude teemal ka tänane küsitlus. Teises tunnis on stuudios Siim Sikkut ja Heido Vitsur Arengufondist, et rääkida kust ja kuidas peaks tulema vajalikud struktuurimuudatused meie majanduses.
Välisteemades: Harri Tiido kommenteerib olukorda Pakistanis ja Inga Aalde räägib kohapealt seagripi levikust Mehhikos.
Kell 16.40 filmikommentaaris tuleb juttu Clint Eastwoodi uuest filmist "Gran Torino".
Lisa kommentaar:
oliver 28-04-09 20:49
nõus tulumaksu tõusuga 26 pr. peale,pole paha ka astmeline tulumaks alates 20 tuh-ist, kindlasti automaks ja lastetusmaks,vene ajal oli ju lastetusmaks ja seda ei taunitud, kaibemaksu tõsta ei saa ,sest see annab vaesemale elanikkonnale tümaka.
Ülli 28-04-09 16:50
Tulumaksu tõusuga oleksin nõus ja ka lastetusmaksu võiks kehtestada, aga automaksuga ma nõus ei ole. Vähemalt maal mitte, sest paljudel on auto ainuke töölkäimise transpordivahend ja ainus võimalus kodust välja saada. Maal elavatel inimestel on auto hädavajalik tarbeese mitte luksuskaup!
Kalle 28-04-09 16:33
Lastetusmaksuga ma praegustes oludes nõus ei oleks.... Nähes kuda eestlased üritavad pea iga hinna eest "Lääne" maailmale järele jõuda, ning sellega kaasnenud sotsiaalne ebavõrdsus, mind lapse saamise soovidega küll kiirustama ei pane.
Taimo 28-04-09 16:26
Lastetusmaks on väga halb mõte. Iga inimene peab saama valida kas ja milla ta last soovib. Miks peab riik ette kirjutama sinu perekonna seisu? Sama hästi võiks kehtestada loomatusmaksu - vaadake palju on hulkuvaid loomi, aiamaatusmaksu - mida rohkem ise kasvatate seda vähem toodetakse seda puhtam õhk. Kui loodetakse tänu lastetusmaksule hoida kokku lastekodude kulusid, siis võiks teha kohustuslikuks kuulumise vabatahtlikutesse ühendustesse. Tuletõrjujad, abipoliseinikud, hooldajad. Ja muidugi kui te ei kuulu kuhugile siis peaks kehtestama kuuluvusetuse maksu. Arvata on, et selliseid absurdseid maksunäiteid kuhu ka lastetusmaks kuulub saaks välja pakkuda lõpmatult, nii et jõudu.
Taimo 28-04-09 16:10
Mina olen käibemaku tõstmise poolt, või siis astmeline käibemaks. Kuigi näiteks turismile mõjuks käibemaksu tõus arvatavasti halvasti. Teisalt jälle laseksid kaupmehed juurdehindlusest natukene õhku välja kui muidu ei saa. Igatahes tundub tarbimismaksude tõstmine olevat kõige ausam - kõik maksaksid ühe mõõdupuu järgi. Et suurema sissetulekuga inimeste paunus suurem oleks võiks mõelda ka astmelise käibemaksu kehtestamisele. Muidugi, milline võiks see summa millest käibemaks astmete kaupa tõusma hakkab, see oleks vaidluste teema. Näiteks 10 000. Enamalt jaolt saab kõik vajamineva odavamalt kui 10 000 krooniga, seega oleks see piir ka mõistlik.
Asta 28-04-09 16:08
LASTETUSMAKS ei ole inimõiguste rikkumine, vaid valiku küsimus!
Kui te teaksite, kui palju on lastekodudes lapsi, keda riik (maksumaksjad) ülal peavad!
Samal ajal lastetud naised ja mehed ainult ilutsevad, oodates, et järgmine generatsioon neile pensionitootjaks kasvaks.
Kui ongi meditsiiniline põhjus, siis pole see vabandus . vabadus on võtta endale laps !
Helgi 28-04-09 16:01
Lp.A.Müller
Eesti keeles on sõnad:esitlus,väljapakkumine.Loodetavasti kasutate järgmisel korral eestikeelseid väljendeid.
Mari 28-04-09 15:59
Toetan lastetusmaksu kahe käega.
Alandada vanemahüvitise ülemist piiri. Mitte üle 20 000 krooni
Kui kinnisvaramaks, siis mitte seda maksustada kus on sissekirjutus. Inimesed on terve elu oma elamise kallal nokitsenud ja selle väärtust tõstnud.
Kui automaks, siis tõesti peaks olema mingi piirmäär, alates N:250 000 kroonist alates
Olen nõus tulumaksu tõstmisega aga mitte mingil juhul käibemaksu, pigema langetada tagasi kult. ürituste pealt.
VALDUR 28-04-09 15:57
Tere
Automaks keegi kirjutasd siin et üle 2l maksualla ja et mõtetu kütuse kulutamine . Kas minu Nissan almera 2,3 diisel kuluga 5,3l 100km on mõtetu masin ?????????????????
tõnu 28-04-09 15:56
mina toetan ka ettevõtluse aktiveerimist, vahest on saatejunt kuulnud Nokiast ,Eestil võib minna samassuunas
Aivo 28-04-09 15:56
Ei ole nõus, maksutõusuga seni kui riigisektor suudab üllatada oma ebaefektiivsusega. avalikusektori palgad peaks olema seotud erasektori keskmise palgaga, kui erasektoris palgad mahavõetud siis tuleb ka avalikulsektoril palku vähendada.
kuulaja 28-04-09 15:56
mis viga pensionäridel tulumaksu tõstmise poolt olla, nemad maksavad seda ju õige vähe, kui üldse
tulumaks moodustub ju siiski põhiliselt palgatulust, kui nüüd tõsteatakse veel töötukindlustust, siis tuleb maksutõus natuke liiga ränk, aga hr.- de Taliga ja Neivelti ettepanekud on üsna mõistlikud
Mihkel 28-04-09 15:55
Erasektori palku on juba 25% alandatud, lisaks karistatakse ka tulumaksu tõusuga. Kust seda raha võtta? Miks ametnikkond istub oma suurte palkade otsas? Tarbimist tuleb maksustada, autodele maks kehtestada
Sander 28-04-09 15:54
Valitsus kardab tulumaksu tõstmisega tõesti ilmselt kaotada valijaid, sest paljud inimesed paraku lähevad ühe teatud erakonna jutu õnge, kes süüdistab kohe valitsuse liikmeid maksude tõstmises raskel ajal, kuigi "oleks võinud teisiti ja paremini". kuidas täpsemalt teisiti, jäetakse muidugi targu ütlemata.
maksja 28-04-09 15:54
tulumaks astmeliseks, progresseeruvaks, lisaks praegusele astmele, pole paha,
kuid parem on kui maksta riigimakse NATURAALSELT. Tehku riigivalitsejad kaubanduse liinis tööd.
Käibemaks mõjub samuti hästi
Aarne 28-04-09 15:52
Praegune maksude tõstmine jäädvustab ainult muidusöövate-ametnike positsioone.
Maksudest, kinnisasi maa+maja, seega maamaks kaob ära. Soome kinnisvaramaks on meie praeguse maamaksuga pea võrdne.
Aga võiks ka laia äärega kübara maksu kehtestada. Ivi maksaks siis väga palju.
Fred 28-04-09 15:51
Tuleks teha nii, nagu soovitas hiljuti Hr. Taliga: maksuvaba miinimum 5000.- kroonini ja tulumaks 25-26% peale. Samuti tuleks kehtestada uuesti ettevõtte tulumaks, nagu seda soovitas Hr. Neivelt. Automaksu osas võiks teha nii, et maksustamisele läheks autod, mille mootori töömaht ületab 2 liitrit, mis oleks ka vahend mõttetu kütuseraiskamise vastu.
Käibemaksu võiks tõsta 28-04-09 15:50
Kindlasti tuleks maksustada tarbimist rohkem. Kes kulutab rohkem maksku rohkem. Milleks peab karistama kokkuhoidlikumat inimest
ei mõista lastetusmaksu nõudjaid 28-04-09 15:47
Lastesaamine on ju vaba valik....
Kui teil nii raske on, siis pole mõtet lapsi saada.
Lea 28-04-09 15:45
Viige sisse lastetusmaks.
Helgi 28-04-09 15:45
Lastetusmaks abiks praegustele lastele.
Katrin 28-04-09 15:33
Automaks võiks olla alates 400 000 krooni maksvatel sõiduautodel, samuti firmadel kasumi pealt tulumaks nagu teistes Euroopa riikides.
X 28-04-09 15:30
Maksude suurendamine on täiesti vale. mis te inimesed soovite enda tulumaksu suurendamist. Kui üldse, siis aktsiisid. Alkohol, tubakas, kütus ja nii edasi. Mitte, et vähendatakse tulumaksu või käibemaksu suurenemise tõttu elanikonna ostujõudu toidukaupadelt ja muudelt eluks vajalikelt toodetelt-teenustelt.
REIN 28-04-09 15:25
Tuleks sisse viia lastemaks. Esimese lapse pealt suurem, edasi väiksem.
A.I 28-04-09 14:10
Lastetusmaksu suhtes võiks sellest maksust vabastada naised ja mehed, kes tervislikel põhjustel lapsi ei saa.
Kuid kui lastetuse põhjus on eelnevad abordid, siis muidugi mingit vabastust lastetusmaksust nõuda ei saa.
Tiinale: kusagil pole inimõigustes kirjas, et minu laps peab teile pensioniraha teenima samas kui teie muretut noorust nautisite.
vastaja 28-04-09 14:08
Ei ole ühegi maksu tõusuga nõus. Riik peaks ettevõtlust stimuleerima ja tulusid suurendama.
Arvaja 28-04-09 14:06
Ma ei saa aru, miks nii vastu töötate tulumaksu tõusule?Kas tõesti kardate, et annate Keskerakonnale järele? Seda ei tohiks küll sedasi võtta. 2-3% oleks kohe aasta algul tulnud tõsta tulumaksu ja siis kärpima hakanud. Ise olete targad mehed, aga aina kaklete, nagu väikesed lapsed.
Võtke otsus vastu ja saate eluga edasi minna, mitte, et terve aasta kärbite!!!
A.I 28-04-09 14:04
Olen nõus astmelise tulumaksuga, alates 30 tuhandest kroonist võiks tulumaks kõrgem olla, järgmine aste võiks 50 tuhat krooni olla.
Soovitaksin ka lastetusmaksu kehtestamist.
Anonüümne 28-04-09 13:35
tervislikel põhjustel võiks lastetusmaksust vabastada. Väga egoistlik on elada tänases päevas ainult enda peale mõeldes ja kulutades, on ju ka arvestusi tehtud, kui palju raha kulub 1 lapse täiskasvanuks kasvatamine. Kes seda raha ainult enda heaolu nimel kulutab, ärgu küsigu ka vanaduses riigilt pensioni. Meie lapsed peavad ju riigikassat täitma siis, kui meie pensioni tahtma hakkame
Peeter 28-04-09 12:40
Ükski maks ei ole hea.Kõigepealt tuleks ikkagi riigiaparaat kokku tõmmata. Mulle tehti eile -20%, ei mingit kobinat. Kas meeldib või ei valik on sinu. Aga riigipirukas enne paisub kui kahaneb.Kui rihma pingutada siis kõigil
Esta???? 28-04-09 12:32
Lastetusmaks? Mis õigusega? Palun põhjenda.
On mitmeid naisi, kes tervislikel põhjustel ei saa lapsi saada...
tiina 28-04-09 12:28
Ei kujuta ette milline antude maksude tõus võiks elavndada majandust.
Olen aru saanud,et teised riigid pigem alanadavad makse,et tarbimist soodustada ning samas ka mitte inimestelt viimast võtta.
Kinnisvara maks , noo see on huumor omaette. Kõige pealt oleme hädas,et inimesed ei suuda kodulenegi tagasi maksta,nüüd siis maksa veel makse ka, kui ei maksa, mis juhtub siis? Riik võtab kodu ära või??
Automaks isegi ehk tuleks kõne alla, kuid vaid siiski luksusautode puhul või siis ehk väga vanade ja suure saastega autode puhul. Kuid see nõuaks riigilt suurt tööd nng kas eesti iiik hakkama saaks sellega, ei usu.
Tulumaks, käibemaks- noh kui tahta riik põhja lasta ja kiirelt- miks mitte...
Lastetusmaks ,mida siin õnneks pakutud pole, kas see mitte inimõiguste ja valikuvabaduse vastu poleks?
Saan aru küll,et vaja tulusid saada ja kulusid vähendada kuid nii nagu praegu seda tehakse- umbes ja kähku- nii ei saa jätkata. Vaja oleks poliitikute hulka ka mõni haritud, soovitatavalt majandusala inimene. Kui eestist ei leia selliseid,ehk saab osta sisse teenust mujalt ? Nö nõustajat oleks vaja.
Esta 28-04-09 12:18
kõne alla võiks tulla astmeline tulumaks ja kindlasti lastetusmaks
Priit 28-04-09 12:17
Ei ole nõus ühegi loetelus toodud maksu tõstmisega. Ainukesena tuleks kõne alla lastetusmaksu sisseseadmine.




Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.