N 24. mai
  • ülle
    ma pole kunagi kedagi arvustanud, aga nü&uum...
  • Enele
    Kui oled eraisik, anneta. Kui juriidiline isik, si...
  • Valter
    Michali suhtumist võiks tõlgendada u...
  • Janar
    Riik annab oma osa ja sellest peaks aitama. Eraisi...
  • Toivo
    Tasuta reklaam erakondadele võiks ju ERR-is...
  • Valter
    Milleks nomenklatuuri nuumata!
  • Rafkin
    Meikari algatus on loomulikult tubli. Kuid rohkem ...
  • Raul
    Erakondadele raha: liikmemaksud pluss selle summas...
  • Ene
    Ma arvan, et ettevõtete annetused tuleb taa...
  • Aimar
    Lühidalt. Räägime asjadest õ...

Uudis+. Kaja Kärner, Tarmo Maiberg

16.04.2009 - 12:15

Stabiliseerimisreservi nõukogu liige Raivo Järvi kommenteerib valitsuse plaani võtta kasutusele stabilisatsioonireservi kogutud raha.
Mis on FIEnduse tulevik? Stuudios on maksukonsultant Olavi Kärsna.
Tutvustame Minu Eesti mõttekoja talgujuhti Pärnus.

KUULA INTERVJUUD RAIVO JÄRVIGA SIIN


Välisteemad: Europarlamendi liige Tunne Kelam räägib oma fraktsiooni juhatuse istungist Tallinnas - arutatakse EL suhteid Venemaaga, Läänemere strateegiat, küberkaitset.
Lisaks tuleb välisrubriigis juttu prantsuse kalurite streigist.
Kultuuriuudised - Klassikaraadio peatoimetaja Tiia Teder räägib tänasest Arvo Pärdi neljanda sümfooni ülekandest Helsingist.
Dirigent Peeter Saan tähistab täna 50. sünnipäeva.
Kell 16.30 alustab rubriik laulu- ja tantsupeo rubriik "ÜhesHingamine". Meelis Kompus uurib peo üldjuhtidelt, kuidas sünnib juubelilaulupidu ja kuidas pannakse kokku Euroopa parim tantsupidu. Laulu- ja tantsupeomängus saab osaleda siin.
Lisaks kuuleb saates infot valitsuse pressikonverentsilt, Soome ajalehtede ülevaadet ning Kivisildniku positiivset programmi.

 
Kommentaarid    Paku saate teema  
| Veel

Lisa kommentaar:
Teie nimi:
Kommentaar:

Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.


Alvarile 16-04-09 22:39
Saatelõiku Olavi Kärnaga saab kuulata siin: /kuularhiiv?saade=64&kid=124
Intervjuu oli eetris 2. saatetunni lõpu poole.

Aivar 16-04-09 18:15
Kust oleks võimalik uuesti kuulata või siis enda arvutisse tõmmata saatelõiku Olavi Kärsnaga?

Jaanus 16-04-09 16:10
nn. arvutiinimestele tundub iga tarkvarauuendus positiivne, mõnele aga mitte. Näiteks toon hiljutise E-kooli muudatuse, kus vahetati Internet Exploreri versiooni. Mul kadus kodus ära ligipääs e-koolile. Ka mingilt saidilt uue versiooni allalaadimise järel e-kool mul tööle ei hakanud, nüüd saan seda kasutada ainult töö juures. Korralik arvuti on mul ostetud umbes 4 aastat tagasi ja sisuliselt ei ole vajadust veel vahetada.

Jaanus 16-04-09 16:04
On võimalik, et ma tulevikus nõustun ID-kaardi variandiga, telefonilahendus oleks aga absoluutselt väistatud. Ka mobiilparkimine on mulle ebamugav (sisuliselt vastuvõetamatu).

kATSILE 16-04-09 16:02
Asi pole ju kaardis, vaid limiidis, mille olete seadnud oma ülekannetele. Mis tahes autoriseerimisvahendiga saate teha vaid selle võrra ülekandeid, kui olete seadnud ülempiiriks oma internetipanga lepingut tehes või muutes, Äkki vaataksite vahel ka internetipangas seadeid!?

Jaanus 16-04-09 16:02
Seni olen kasutanud ainult paroolikaarti, tavaolukorras selle limiitidest piisab. Eelmisel aastal tegin ka ühe makse (seda sai teha ainult internetis), mida kokkuleppel maksin 4 päevalimiidiga. Uue limiidiga peaks siis maksma 6 päeval.

Kats 16-04-09 15:58
Küsimus.
Kas ei ole nii, et paroolikaardiga saab kõik ülekanded ikkagi ühekorraga ära teha, aga raha kantakse arvelt maha vastavalt limiidile mitu päeva järjest?!

Paavole 16-04-09 15:58
TOETAVAD WINDOWS JA ÕNNEKS KA MOZILLA. KEEGI EI SUNNI KASUTAMA NN VABAVARA, KUI TAHATE OLLA KINDEL OMA PANGAÜLEKANNETE TOIMIVUSES JHA SÄILIMSIES. TASUTA LÕUNAID EI OLE!

bandIIt 16-04-09 15:56
See voldik. mina arvan, et võrdsustatakse koodikaardiga

MU 16-04-09 15:56
Ja ärge unustage, Eestis kasutatakse paroolikaarte korduvalt, aga näiteks Soomes saab paroolikaardi üht positsiooni kasutada vaid ühe korra. Üldse imelik, et Eestis rakendatakse nii ebaturvalist süsteemi, mis on sama avatud häkkereile kui lihtsalt oma isikukoodi kasutamine. Miks Eesti paroolikaardid on üldse korduvkasutavad!?

Kaisa 16-04-09 15:55
Saatejuhid, miks valite ettelugemiseks ainult neid kommentaare, mis teie tagurlikku seisukohta toetavad? Proovige korra ID kaardiga pangatoiminguid teha ja te viskate varsti paroolikaardi prügikasti.

Paavo 16-04-09 15:55
ID-kaart on küll tore, aga teistel arvutisüsteemidel kui Windows ei ole ID-kaardi tarkvara toimimine tagatud. Ka Windowsi peal tuleb ette, et üks või teine veebisirvija ei toeta ID-kaardi rakendusi.

Suhtluses pankadega on kõige praktilisem PIN-kalkulaator, sest see ei sõltu kliendi arvutist.

Mart Ummelas 16-04-09 15:53
Evelinile. ID-kaardi paroole saab vahetada nagu pangakaadi paroolegi. Enamik inimesi seda ei tea. Pealegi ID-kaardi kasutamine nõuab nii kaarti ennast kui koode, maksete tegemisel ka reeglina kahte koodi.

Ats 16-04-09 15:49
Aare Olanderile, 16-04-09 15:32
Minul töötab ID kaardi lugeja nii IE kui ka Mozilla Firefox'ga ja ei ole mingit probleemi. Ja ma olen juba üle 60-ne ja ei ole just eriline arvutiäss. Ilmselt ei ole sa millestki aru saanud.

Ats 16-04-09 15:42
Tegelikult olen vormistanud pea kõikide arvete maksmiseks otselepingud. Ainult korteriühistule tuleb teha ülekanne üle interneti ja siis kasutan ID-kaarti. Mugav ja kiire.
See jutt, et ID-kaardiga makstes peab oma arveid mitme päeva peale jaotama, on tuulest võetud. Päevase ülekande suuruse saate pangaga ju kokku leppida summale, mis teid rahuldab.
Ja ei kulu see ID-kaart sugugi nii kiiresti. Minul jookseb juba seitsmes aasta ja pole tõrkeid esinenud. Küll aga annab juurdepääsu paljudele asjadele internetis. Ka automaatse e-posti aadressi.
Ja ID-kaardi lugeja tarkvara installeerimine on lihtne ja võtab vaid kümmekond minutit isegi siis, kui ei ole varem selliste asjadega varem kokku puutunud. Mina olen küll ID kaardi fänn.

Kaisa 16-04-09 15:40
Sellele, kes kirjutas Evelinile.

Koos ID kaardiga pole vaja ju paroole kaasas kanda, et neid siis koos kaotada. Need kaks parooli seisavad mälus ja kaardi kaotamisega ei saa keegi paroole teada. Koodikaarti juba pähe ei õpi. Vähemalt minul käiks see üle võimete.

Mari veelkord 16-04-09 15:36
Siit saate väga lihtsalt ID-kaardi jaoks vajamineva tarkvara kätte:
http://ideelabor.ee/id-kaart/windows

Evelinile 16-04-09 15:35
Kui varastatakse ühe panga koodid,on lootus,et teised säilivad.Kui ID-paroolid kaotan raha kõigilt pankadelt.

Meelis 16-04-09 15:33
vabandan eelnevate kirjavigade eest kuna teema "ärritas" väga ja kribisin kiiruga. Lihtsalt saatejuhtidel isiklik eelarvamus.

Ei kujuta ette mis võiks olla turvalisem kui ID-kaart? Lihtsalt oma 2 parooli tuleb meelde jätta (10 aastaks) ja mitte kirjutada neid oma ID-kaartile.

Aare Olander 16-04-09 15:32
ID-kaardi installeerimine Windows Vistaga on üle mõistuse operatsioon, lauaarvutiga mul see ei õnnestunudki, kuna seal Internet Explorerit ei ole. Suure vaevaga sain selle sülearvutisse, aga ka seal näen tihtipeale teadet "ei õnnestunud tuvastada..." Tõesti tüütu on internetijuhet pangatehingute jaoks pidevalt ühe arvuti tagant teise tõsta. Tehke ID-kaardi tarkvara korda ja siis alles võib internetipanga üksnes sellest sõltuvusse viia.

Mari 16-04-09 15:31
Kummaline on saatejuhtide suust kuulda, et ID-kaart on tülikas või et sellega ühe päevaga (miks küll?) ei saa üüri ära maksta.

Olen 66aastane ja teen kõik oma pangatoimingud ID-kaardiga. Ei mingit keerukust ega tüli. Muide, minulgi läksid algul paroolid kaduma, kuna polnud neil ju kohe õiget funktsiooni. Aga nagu sai võimalikuks pangamakseid ID-kaardiga sooritada, ostsin kaardilugeja ning otsisin paroolid välja.

Inimesed, minge uuendustega kaasa ja teie elu on ilusam! :)

ID-kaart 16-04-09 15:29
Ma ei usu,et ID-kaart turvalisem on.Kellegil oli vaja midagi välja mõelda,et oma palka õigustada.

Aarne 16-04-09 15:28
Kasutan ainult ID kaarti pangatoiminguteks, Kaks parooli - lihtne meeles pidada.
Käibel juba ca.5 -6 aastat.
Peab vastu küll. Eriti mugav Swedpangas.
Minu arust tahate lihtsalt vanu meetodeid kinnistada.

Aino 16-04-09 15:28
ID-kaardi lugejaga on tõepoolest väga lihtne internetipangas toimetada. Vastava programmi saab igaüks ise internetist alla laadida. Toetan ID-kaardi laialdasemat kasutamist.

Evelin 16-04-09 15:27
Nõustun ID kaardi pooldajatega, sest kui on vaja näiteks kasutada kolme erineva panga kontosid, siis on asi tunduvalt lihtsam ainult ühe kaardi ja max kahe parooliga, mis pole küll kellelegi raske kasvõi pähe õppida :-)

Meelis 16-04-09 15:26
Kuidas on võimalik, et saatejuhid teevad maha ID kaarti, mis on esiteks turvaline ja teiseks on kasutamine lihtne. Tarvis vaid korra proovida mitte ette hädaldada, et keeruline.
Lisaks on suurepärane asi MOBIIL-IT mis veel eriti mugav ja lihtne. Tarvis vaid korra käia EMT esinduses ja jätta meelde AINULT KAKS parooli ehk oma mobiilsed allkirjad.
Isegi mu pensini ealised vanemad kasutavad neid hõlpsasti.
Miks kasutada mingeid paroolikaarte. Püsipaoole jm koode peab ikka meeles pidama.

Mart Ummelas 16-04-09 15:26
Lisan veel viimasele kommentaarile, et ID-kaart ei kulu, sest seda tuleb hoida eraldi taskus. Üüri või mida tahes maksta on lihtne, sest kõik toimingud saab sooritada ühe sessiooni jooksul, samuti siseneda kõigisse kohtadesse samal ajal. Meeles peab pidama vaid üht PIN-koodi mitme muu asemel jne. jne. Äkki vajaksite väikest koolitust!?

elmo 16-04-09 15:25
Maksan mitut moodi, sideteenused on otsekorraldusega, kommunaalteenused seni paroolikaardiga internetist, vahel suuremate arvete maksmiseks lähen pangakontorisse. Pin-kaardi lugeja on olemas, aga olen seda keerukaks pidanud.

Viky 16-04-09 15:24
Juba kolm aastat kasutan ID kaarti.Ja ta on väga mõnus ei ole vaja muuta pidevalt parooli muuta, sageli kipub paroolid sassi minema. elagu ID kaart

Mart Ummelas 16-04-09 15:24
Kallid kolleegid, palun ärge tegelge demagoogiaga. ID-kaardi kasutamine on ülilihtne, eetris esitatud väited ei pea paika. ID-kaardi lugeja maksab alla 100 krooni, selle uuesti sertifitseerimine on võimalik läbi interneti nagu ka vastava programmi hankimine, kõik võtab vaid mõne minuti. Olge kenad ja ja ärge hämage!

Otsekorraldus 16-04-09 14:45
on kõige mugavam,kahjuks Maksu ja Tolliamet ei ole veel sellisele tasemele jõudnud,et saaks maamaksu otsekorraldusega tasuda.

Maire 16-04-09 13:47
Tere!
Olen Fie ja maksan korralikult sots makse.On küsimus kuidas mõjutab sotsmaks minu pensioni?Sest varem tuli kiri koju et ma olen aasta otsa olnud fie ja pensionikindlustusstaaZi olen saanud 0,381.

leili 16-04-09 13:46
kui palju hakkab fie -na reg-d olnud inimene saama pensioni ja harjumaa ääres on põllumajanduses fie sama kui näit. mujal riigis ,mõndaloomapidades et üldse midagi teha...

Küsimus 16-04-09 13:45
Kui reaalne on, et Lõuna Eestis siiski kehtestada väiksem minimaalpalk ja sellega seonduvalt väiksemad ka maksud.

saar 16-04-09 13:41
Kuidas põhivara pealt lõpetamisel tulumaksu arvestatakse? Kas iga aasta pealt mingi amortisatsioon maha? Kes hindab praegust põhivara maksumust?

lapsehoolduspuhkus ja FIEndus 16-04-09 13:41
Tere! Registreerisin end fieks eelmisel aastal (seoses väikest viisi võrkturundusega tegelemisega), olles põhitöökohast laspehoolduspuhkusel. Mulle kinnitati korduvalt, et lapsehoolduspuhkusel olevatel FIE´del ei ole sots. maksu maksmise kohustust. Tuludeklaratsiooni esitamisel ja raha tagastusel aga peeti kinni 544 krooni sots maksu? Minu kliendihalduri väitel tema selle arvutuse alust teadma ei peagi, tema asi on ainult makse koguda. See selleks:( Ühesõnaga - kas lapsehooduspuhkusel olev inimene pab maksma sots maksu või ei?

katlakütja 16-04-09 13:40
Seadused kehtivad ka FIE-dele. Ei ole vaja õhutada mingeid vastuolusid. Olen FIE juba 7 aastat, järgin seadusi, ei ole pretensioonikas ja seega rahul. Kahjuks olen aru saanud, et FIE-staatust on paljud kurjasti ära kasutanud. Hr Kärsna esineb liiga emotsionaalselt ja annab valesid signaale maksudest kõrvalhoidmiseks
.

marika 16-04-09 13:34
Kui tööandjate liit nõudis võrdsustamist , sest tema peab alampalka maksma. Aga fiele ei karanteeri ju keegi alampalka, ma ei saa sundida kedagi eriti veel praeguses maj olukorras. Ei ole ju võrdne?

Hanna 16-04-09 13:25
Küsimus Olavi Kärsnale
Kui FIE jääb 2009. aastal lapsehoolduspuhkusele ja ta on 2008. aasta lõpus maksnud sotsiaalmaksu ette oma 2008. aasta reaalsete tulude põhjal, kas seda arvestatakse endiselt vanemahüvitise arvutamisel või on seoses 2009. aasta alguses loodud ettemaksukontoga selles osas kaasnenud mingeid muudatusi.

Kurva FIE toimetulek 16-04-09 13:22
Piima kokkuostuhind on väiksem kui selle omahind. Kuidas nö. peost-suhu elav FIE peaks toimima? Kas: 1) võtma SMS-laenu, mida ta niikuinii tagasi ei suuda maksta
2) Jätma loomad nälga, mis toob kaasa trahvid loomakaitselt
3) jätma enda pere nälga
4) taotlema toimetulekutoetust

Kui Fie-l pole piisavat sissetulekut, ei anna pank ka laenu sest enamus sissetulekust läheb ettevõtluse kuludeks. Toimetulekutoetust taotledes aga öeldakse, et sa saad ju piimaraha!
Pikemalt kommenteerida pole mõtet, on vaid pikemat köit vaja. Kui ise FIE ei ole siis mõisa (FIE) köis las lohiseb...

FIE-st talunik 16-04-09 13:16
Sain aasta algul maksuametilt kirja, et kõik FIE-d peavad ennast sel aastal äriregistris arvele võtma ja mul tuleb esitada sellega seoses bilanss. Äriregistris ma võin ennast ju arvale võtta küll, aga miks ma pean esitama bilansi, kui mu käive jääb alla 250 000 ja ma ei ole siiani bilansikohuslane olnud?

Marika 16-04-09 13:16
Küsimus O.Kärsnale

Kas on lootust, et Vähendatakse sotsiaalmaksu
alammäära eelmise aasta tasemele, st, 1435-lt 890-le kuus. Mina fie-ne ei teeni kuus alampalka
4350, vaid ainult 3000 heal juhul. Olen rõõmus, et mul see sissetulekki on. Aga sellest võtab riik minult ära 1435 kr, mis on 52% . Riik ei taga fiele alampalka. Kas maksukoormus 52 % ei ole vastuolus võrdse kohtlemise printsiibiga.
Kas seda tõesti vaidlustada ei saa.
Mis on saanud Maksumaksjate Liidu ettepanelust?

Kalev 16-04-09 13:15
Kuidas ja kui palju sotsmaksu peab maksma pensionärist FIE ? Avansilised maksed ?

ARVAJA 16-04-09 12:44
Kas pole mitte jälle pankade soov endile teenustasusid saada. Iga makse eest tuleb tasuda teenustasu. Nüüd, kus riigipoolne pensionisambasse tasumine jääb ära, jääb ju pankadel teenustasu saamata.

Fie 16-04-09 12:38
Kes maksab Fie eest sots.maksu, kui Fiel 1/2 aastast ei ole sissetulekut. Mujal ta ei tööta.Maal aga elatakse naturaalmajandusest. Kagu ja Lõuna Eestis ka töö leidmine 1/2 aasta kaupa ebareaalne.
See kordub aastast aastasse 1/2 aastast on sissetulekut ja 1/2 ei ole. Fie peab sel juhul maksma ka siis kui sissetulekut ei ole. Haigekassa kaob , kui ei maksa, kasvõi laenad ja maksad.
Kuid kas see on õiglane riigi õigusseaduste tasemelt?
Kas oleks ehk aeg ümber kujundada praegune reaalselt suurt käivet nõutav Fiede ettevõtlusvorm hooajaliselt ja väikse käibega Fiede või mingi muu uue ettevõtlusvormi loomiseks.
Siit nokitsedes saaks paljud töötud teha väikseid töid ja ka väiksemaid makse makse, kuid kui väikseid makse maksavad paljud, kogunevad üldlaekumised suuremakski.
Andke vabaks ja soodustage ülivaba väikest tegemist.

Heints 16-04-09 12:31
Tsitaat saatest: "Me kõik peame olema nüüd Eesti Eest!"
Võib-olla ei ole siiski päris aus ja õige ajada reformierakonna huve segamini Eesti huvidega.

eesti keel 16-04-09 12:28
Kas tõesti saab Peeter Saan 250-aastaseks,kui tal 50.JUUBEL on?

Kuidas maksate oma arveid?

  • internetis paroolikaarti kasutades (45%)
  •  
  • ID-kaardi lugejat kasutades (37%)
  •  
  • mobiili-IDlahendust kasutades (5%)
  •  
  • PIN-kalkulaatorit kasutades (12%)
  •  
  • sularahas panka (1%)
  •  
  •  
Vaata teisi gallupeid