
Uudis+. Lauri Varik, Arp Müller
07.04.2009 - 12:15
Majandussurutis tekitab stressi ja vajaduse abi järele. Millega pöördutakse usaldustelefoni poole? Stuudios MTÜ Hingeabi Assotsiatsioon Usaldus president Enno Selirand. Jutud krooni devalveerimisest ei lõpe, pigem paisuvad. IMF seevastu kutsub ühinemisreegleid lõdvendama, stuudios TÜ professor Mart Sõrg. Setu lugu on Seto Kimmäsest. Kuula intervjuud krooni devalveerumise võimalikkusest ja euro tuleku abist:
Lae alla Flash Player kuulamiseks
Välisteemades: jätkame juttu elust Baikali kallastel, muuhulgas rahvussuhetest burjaatide ja venelaste vahel. Hannes Hanso räägib Mongooliast, kus meeletu majanduskasv on asendunud suure langusega ja ees seisavad presidendivalimised. Kell 15.30 viimased uudised Itaaliast.
Pärast kella 16 kuuleme meie toitumisharjumustest ja ostueelistustest. Filmijutt on John Woo uuest filmist "Punane kalju".
Lisa kommentaar:
Penélope 07-04-09 18:59
Ei viitsi mina kohtusse inna. Kindlasti lähevad kohtusse aga fondid ja karta on, et nendele hakkab riik SUURI kahjutasusid maksma. Maksumaksja rahast loomulikult. Nii nagu see meil Eestis ikka käib.
Helin 07-04-09 16:06
Noored inimesed, jätkem ükskord pensionärid rahule! Kas tõesti ei saada aru sellest, et palkade ja pensionite absoluutsummades on kohutavad vahed - kui töötaja saab 25000 asemel mõne aja 20000, ei juhtu ju midagi. Pensionär(eriti üksik), ei ela ju nende saadavte sandisentidega ära, seda ei jätku ju elemenraarseteks vajadustekski, muust asjadest rääkimata.
Anti 07-04-09 15:56
Miks pean mina leppima sellega, et minu partner st riik, asju ainult lühikeses perspektiivis näeb. Minu sammas on tehtud ju kolmekümne aastase perspektiiviga ja ma ei usu see kriis selle aja jooksul viimaseks jääb. Aga kui partner tõmbleb juba mõne aasta pärast, siis peaks kohtusse minema küll.
Eret 07-04-09 15:54
Mina oleksin nõus oma pensionimakseid ajutiselt peatama. Ennem olen nõus pensionimaksetes taganema, kui see, et riik läheb ikkagi erinevate toetuste kallale- lasterahad, koolitoetused jne.
Kahe aastaga ei muutu noortel kogumises midagi drastilist.
Helgi 07-04-09 15:47
Tänan selle saate muusikavaliku eest.Tavaliselt on tunne,et laule kirjutatakse ainult kahes keeles.
Lel 07-04-09 15:17
Kuna lepingut rikutakse, oleks sellisel juhul ainuõige lahendus võimaldada soovijatel vabatahtlikult teise pensionisamba leping lõpetada.
Liina 07-04-09 14:58
Ja,ja.Neid sambaid on ennegi tehtud ja inimesed kõik rahast ilma jäänud..Ma kohe ütlesin,kui need sambad tehti ,et ega see kaua ei kesta,vanasti ka nii korjati inimestelt raha ja kõik jäid selest ilma.
Liina 07-04-09 14:54
Mis värk on.Kuidas saab Riik minu lepingu pangaga edasi lükata,sest mul on ju leping pangaga ,mitte valitsusega.Kas meil siis enam lepingud ei kehtigi.Väga huvitav ,valitsus saab kõik lepingud tühistada,aga kui on tegu riigikoguliikmete palgaga,vot ainult siis ei saa kohe kuidagai midagi teha,Kas meil on ikka õigusriik,tekkib küsimus.
Ene 07-04-09 14:15
Teema-PENSIONISAMBAD- see külmutamise teema on hea, sest vaadake oma sambaid- palju teil seal alles on????Ja põikpäiselt maksame aga sinna juurde ja tüki aja pärast vaatame ning imestame--jälle mitte midagi. Peatame siis praegu need maksed-näit. 2 aastat ei maksa ja siis maksame 2 aastat 3%, see oleks VÄGA HEA OTSUS
Mari 07-04-09 13:56
Vabandan teemavälise kommentaari pärast ette ja taha, aga ei salli setukeelseid uudiseid! Keeran alati raadio siis kinni ja vahel unustan tegemiste käigus selle tagasi mängima panna, kuigi Teie saade üldiselt pakub huvi
Helgi 07-04-09 13:43
L.Varik võiks endale teadvustada,et HIND ei ole kallis ega ODAV vaid KAUP.
II samba omanik 07-04-09 13:32
Olen 36 aastat vana ja liitusin selle loomise esimesel päeval. Tänase seisuga on minu konto igatahes roheline.
Olen huvitatud igatahes sellisel madalal hinnatasemel osakuid ostma kuna teen ikka pikaajalist investeeringut.
Usun, et riigil on võimalik veelgi kokku hoida muudest eelarveridadelt ning tulusid suurendada kasvõi kiirendades EL rahade kasutuselevõttu (seoses sellega võimalik tööhõive paranemine). Olen aru saanud et siin on paar ministrit oma ministeeriumi juhtimisega Eesti rahva ees võlglased.
Riik võiks mõelda kuidas teenus- ja haldustasusid pensionifondi haldajatel vähendadamadalamad oleksid.
Olen nõus ostma ka riigivõlakirju.
Pensioonimerel seilates 07-04-09 13:32
tuleb tähele panna, et Meri on läinud ja karid paistavad. Suur mõõn on. Valitsus tahab provianti kokku hoida ja lõpetada lekkivast lootsikust vee väljapumpamise - laev ei upu vaid vajub liivasse külili.
Kellel purjed on klaarid ja tahab enne eluõhtud pensionimerele seilata, peab seda tegema esimese tõusulainega või isegi mõõna ajal. Neil ei ole aega maale lõbumajadesse minna või koos Fondilootsidega raha sirgeks lüüa. Praegu valitsus vaikib tõsiasjast, et 2% sotsmaksust saab minna kas teise sambasse või siis pensioni maksmiseks tänastele pensionäridele. Kolmandat teed ei ole.
Kuna Rändrüütel (Sotsialismi laagrist Lääneleeri) tegi Riigikogus peakohtunikuks raiskuläinud ministri, kes ei olnud kohtunikuvannet andnud jakes kõik need sopased seadused välja haudus, EI OLE EESTIS VÕIMALIK TEGELIKU ÕIGUSEMÕISTMISENI JÕUDA.
Mart 07-04-09 13:31
Tere, arvan, et sammaste ehitamine tuleks kuulutada ebaõnnestunud eksperimendiks. Inimestele tuleks kogutud raha pikema ajavahemiku jooksul tagasi maksta.
Mis põhjendusel smbaid ehitama hakati. Kas oli see inimkonna vananemine?
Majanduslangus tõestab ilmekalt kui mõtetu on pensionisambaid ehitada. Loogiline on, et peale majanduslangust järgneb tõus ning jälle uus langus. Keegi ei suuda ette arvata kuna järgmine langus saabub. Mis juhtub aga languse ajal pensionisammastega, see on ettearvamatu.
Täiesti ebaloogiline on olukord kui elaksime vaid pensionäride ühiskonnas varem kogutud rahast.
Kui töötegijaid, ehk noori inimesi, enam pole, siis ei saa ka ju materjaalseid väärtusi luua mille eest pensionärid oma kogutud raha maksta saaksid.
Kes nende sammaste ehitamisest aga võidavad? Ilmselt samba haldurid. Ega raha ju kuhugi ei kao kui sammas kokku on kukkunud.
Õigem oleks ühiskonnaelu korraldada solidaarsuse põhimõttel kus rasketel aegadel inimesed trotsivad raskusi üheskoos, nii vanad kui noored.
Pensionär 07-04-09 13:16
Minu arvates hakkas riik juurde maksma 2 aastat pärast sammaste rakendumist. Mina siis enam liituda ei saanud. Padar võiks mulle ka siis vahe kompenseerida.
Reet 07-04-09 13:08
Seekord olen valitsusega solidaarne sel põhjusel,et see pensionisammas oli ja on praegugi minu ja paljude veendumuste kohaselt inimestelt rahade välja petmine pankade ja nende külge puugitud fondide huvides.
Mina õnneks selle ajupesuga kaasa ei läinud,nagu minu ligimesed.
Kahju neist inimestest,kes selleõnge läksid,eriti noortest,kellele see ohustuslikus korraspeale pandi.'
Kuni nemad kord pensioni ikka jõuavad,ei tea keegi,mis siis on juhtunud ja kui neist sambaist miskit alles on,siis millises vääringus jne.
Steni jutuga täiesti nõus.
Seda finantsinspektsiooni pole vaja,kes samuti kui puuk,eksisteerib maksumaksja rahadel,kuid teenib pankurite,fondihaldurite ja üldse rikkurite huve.
Miks oodatud ja õigustatud lootusi on vaja kaitsta valikuliselt?
Miks finantsinspektsioon praeguste pensionäride õigustatud ootusi ei asunud kaitsma,kui neilt rööviti 4% tulevaste pensionäride fondi?
Ja seda ka,et tänavust pensionide õigustatud oodatud tõusu möödunud aasta tulemuse põhjal,julmalt kärbiti samal põhjusel,mille alusel peatatakse teise pensioni samba rahastamine?
väidetavalt ajutiselt kaheks aastaks.?
Keda nad petavad?
Silmakirjalikkus ja ülekohus vohab ülemkihtides st riigi võimustruktuurides kõikjal.
naispensionär 07-04-09 13:03
Tere
Minu probleem on vastupidine. Tahaksin kedagi kohtusse kaevata , et raha võtmist sambasse ära lõpetada. Kui liitusin, öeldi, et pensioniikka jõudes maksmine lõpetatakse. Saatsin väärtpaberikeskusse 31.12.2008 sellekohase avalduse. Seadus näeb ette, et järgmisel aastal avalduse esitamisest lõpetatakse raha võtmine. Väärtpaberikeskus ei vastanud. Küsisin telefoni teel vastust, et saaksin edasi minna kohtuteed. Vastuseks on kolme aastaalguse kuuga plusssambast tehtud miinussammas.
vana 07-04-09 12:42
Minu pensionisammas on vaatamata küllaltki suurtele sissemaksetele nii minu kui riigi poolt väiksem kui aasta tagasi. Pank aga laiutab süüdimatult käsi ja maksab juhtidele hiigeltasusi. Seega pangal pole mingit vastutust raha säilimise üle, küll aga on välja mõeldud hulga takistusi raha väljamaksmisele.
Seega lõpetage kohe see raha kantimine pankuritele ja ka mina ei soovi neid enam nuumata. Lisaks minu kaotused riiklikus pensionis...
sten 07-04-09 12:25
minuarust on selle pensioni 2 samba maksete peatamisest kõige rohkem häiritud pangandus- ja börsiinimesed ning kõrgema palgalised isikud. Seega pole raske arvata kellele see p2 sammas siis kasulik oli - kasulik on ta neile kes kõige rohkem karjuvad!
ps. kus oli finantsinspektsioon siis, kui käis jutt eurolaenude kuumaksete valuutakonverteerimise kursi üle? ja üldse, milleks meile kontrollorgan, mida finantseeritakse kontrollitavate poolt? raske arvata kas kontroll on objektiivne või on suurem tõenäosus jokk kontrolliks!
ps. minuarust võiks selle inspektsiooni laiali saata - vajalikud funktsioonid eesti pangale üle anda ning tegelikult oleks jälle 2/3 praegusest kuludest kokku hoitud! Meil (ja ka mujal) on liiga palju igasuguseid ametkondi ja ametnikke - ehk muiduleivasööjaid st. tegelikult nad ei lisa ju mitte mingit lisandväärtust, vaid on kogu süsteemile lisakulu! mis siis et 60 milli ei ole riigieelarvega või Eesti Panga tänavuse kasumiga võrreldes väga suur number on tegu siiski nii suure kuluga, et selle eest saaks iga aasta uue koolimaja ehitada või nt. insenerteadust edendada!




Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.