N 24. mai
  • ülle
    ma pole kunagi kedagi arvustanud, aga nü&uum...
  • Enele
    Kui oled eraisik, anneta. Kui juriidiline isik, si...
  • Valter
    Michali suhtumist võiks tõlgendada u...
  • Janar
    Riik annab oma osa ja sellest peaks aitama. Eraisi...
  • Toivo
    Tasuta reklaam erakondadele võiks ju ERR-is...
  • Valter
    Milleks nomenklatuuri nuumata!
  • Rafkin
    Meikari algatus on loomulikult tubli. Kuid rohkem ...
  • Raul
    Erakondadele raha: liikmemaksud pluss selle summas...
  • Ene
    Ma arvan, et ettevõtete annetused tuleb taa...
  • Aimar
    Lühidalt. Räägime asjadest õ...

Uudis+. Kaja Kärner, Tarmo Maiberg

26.03.2009 - 12:15

Tänased teemad: linnavalitsuse plakatid lasteaedades. Kommenteerib Eesti Lastevanemate Liidu juhatuse liige Aivar Haller.
Kuidas edeneb Daytoni rahuleppe täitmine Bosnia-Hertsegoviinas? Räägib Ott Laido.
Mis toimub Gruusias ja miks jäi ära endise parlamendispiikri Nino Burdžanadze visiit Eestisse? Kuuleme Ainar Ruussaarelt. Rain Kooli teeb ülevaate Soome lehtedest, kus kirjutati našilaste etteastest Helsingis.

Miks ja millal on kavas tõsta ühisveevärgi- ja kanalisatsiooni teenuste hinda? Külas on Keskkonnaministeeriumi vee osakonna juhataja Karin Kroon.

Arstide Päevadest Tartus räägib Katrin Rehemaa.
Homme on rahvusvaheline teatripäeva. Piret Risti reportaaž Rakverest.
Zontade Tallinna klubi heategevusprojekt Paunküla Hooldekodu heaks.
Viimases tunnis räägime ka liiklusest.

 
Kommentaarid    Paku saate teema  
| Veel

Lisa kommentaar:
Teie nimi:
Kommentaar:

Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.


Eilne teema 27-03-09 14:15
Kõigil ei ole internetti ja kuigi minul on ,iga päev ma omavalitsuse kodulehte küll ei vaata.

Anonüümne 26-03-09 16:20
Kas arst peks tellima rohtu astmahaigele, kui talle sobib mingi kindelravim ja arst vastab talle, et tal pole sellega aega tegeleda, kuigi ravimiametist öeldi, et seda saab tellida

Anonüümne 26-03-09 16:02
Mis klassisõda, kui kõigilt kärbitakse, siis Keskerakond on lihtsalt lasteaiad ja kasvatajad rakendanud oma valimisvankri ette. Samas annab Edgar raha VõsaPetsile ja InnoIrjale, tõstis iseenda palka jne. Kuigi ka siis kui mees oma palka tõstis oli teada, et oleks vaja hoopis kärpida. Tema aga targutas linnal läheb hästi, linnal läheb hästi. Savisaar on täpselt nagu Ansip.

ema 26-03-09 15:57
Täitsa häbi kuulata ja lugeda. Ja solvab ka, et poliitikud peavad inimesi rumalateks. Tegelikult me ju kõik saime aru, et tegu pole mingi teabe levitamisega. Mulle saadetakse tihti nii koolist kui lasteaiast kirju ja olen lugenud ka teadetetahvit. Pealkirjaga «Ettevaatust, hoiduge kollaste valede eest!» infot poleks küll osanud oodata. Küsitlus ka - ei käi ju sama teema kohta. Pole olnud siiani probleemi , kui kasvatajad või õpetajad peavad vanematele midagi teavitama. Miks siis nüüd tekkis? Ja mis suur info seal paberil seisab siis, ja mis me nüüd tegema peame, ..lapsi vähem lasteaeda tooma??? Ei, mõte on ikka et vali õige erakond. Ja kõik saavad sellest aru aga räägivad midagi kummalist.

edgar 26-03-09 15:56
Ajupesu tuleb teostada kõikvõimalikes kohtades, vastasel korral võib mõni valija kaotsi minna.

Juhan 26-03-09 15:53
Kuhu see omavalitsus siis teate peaks riputama? Tal ju pole oma raadiojaama nagu on valitsusel.

walteri 26-03-09 15:48
lasteaedade asemel võiks teated panna üles hundisilma kööki pr. savisaare pea kohale

Kuulaja 26-03-09 15:40
Minu arvates võiks Tallinna linnavõim elavdada Tallinna majandust nii meedias oma seisukohti esitades, välireklaamis plakatite ja muude loosungitega oma infot edasi andes kui ka muul moel küikvüimalikke avalikkusega suhtlemise vorme kasutades.
Oluline on selle juures see, et majandus saaks sellest võimalikult palju kasu - reklaamivahendajad ja tootjad näiteks. Neil ju läheb ka kehvasti praegusel ajal. Ei ole midagi, et ainult lasteaednikud saavad palgatõusu.
Las need mujal Eestis elavad tegelinskid näevad, et Tallinnas on väga hea elada.

Arvaja 26-03-09 15:40
Uudis+tegijad, kas oskate öelda ,millist vürtsi soovitada Ansipile selle supi kõrvale , mida ta nüüd jälle kokku keetis, kuuldes H.Taliga öeldut?

Lasteaiast 26-03-09 15:26
Jäppinen on väga edukalt seisnud Tallinna õpetajate ja lasteaiakasvatajate eest. Me saime ju isegi hoolimata riigi kärbetest ja raskest majandusolukorrast palgatõusu. Lisaks meeldis mulle väga proua Jäppineni resoluutne reageering tollele lasteaias joomise juhtumile. Õige.

tartukas 26-03-09 15:22
mul on raske mõista kommentaatorite härdameelsust.
tallinna linnavõim on täielikult keskerakonna käes. mis koll teda väetit vaesekest teil seal taga kiusab?

keskerakonnal on oma nädalaleht. linnal on kodulehekülg. kes või mis takistab seal oma seisukohti avaldamast?

aga HARIDUSASUTUSTES on igasugune parteipropaganda LUBSAMATU.

Andrus 26-03-09 15:19
See plakatite teema on tõsiselt tobe. Tallinn paneb üles informatiivse sisuga tekstid ja nüüd süüdistatakse teda propagandas ja ma ei tea, milles kõiges veel. Kas õigem olnuks panna üles plakatid, kus ülistatakse Ansipi valitsuse "ettenägelikkust" ja "edukat" riigijuhtimise oskust, mis meid sisuliselt eelmisesse tagasi sajandisse viinud on?

Inimene 26-03-09 15:17
Mul on täiesti kõrini sellest lauskampaaniast Keskerakonna vastu. Vahet pole, kes tegeliku otsuse taga on, kogu meedia lendab nagu üks mees Keskerakonnale kõrri.

Ikka kuulaja 26-03-09 15:04
Lugupeetud naissaatejuht! Kuna Te ei pidanud vajalikuks ühte kommentaari tervikuna ette lugeda, küll aga andsite mitte ette loetud lõigule kenasti kõrvalepõikleva, isegi demagoogilise vastuse. Teie vastus tuletas mulle aga meelde ühte vana anekdooti. Küsib vene sõjaväes reamees seersandilt: kas päike käib ümber maa või käib maa ümber päikese? Seersant mõtleb pingsalt ja kaua ning annab lõpuks kõrvalepõikleva vastuse: idi ...... Täpselt sama vastuse andsite Teie lihtsalt kuulajale.

Oponent 26-03-09 14:52
Kulla Kai, varuge enale aegsasti rahusteid, kuluvad peale sügisesi valimisi ära! Jah, lugupeetud Kajal oli selgroogu aga aastad teevad ettevaatlikuks. oravad näksivad käbidki seemneist tühjaks, rääkimata ajuloputustest!

Volli 26-03-09 14:48
Mind paneb imestama valitsuse käitumine, kui töötasid igasugused krokodillide ja muud komisjonid, kes ei konsulteerinud mite kordagi ei omavalitsuste ega opositsiooni esindajatege. Vägisi meenub mulle üks vene aja ülemus, kes pidi järgmiseks päevaks mingi dokumendi valmis tegema. Ta viskas paberid enne tööpäeva lõppu minu lauale:,, Ma ei käsi sul öösel teha, aga hommikuks olgu valmis dokument mu laua peal,,. Nii ka peaminister kiskus omavalitsuse rahad käest, ning nõuab, et kõik tööd olgu tehtud. Ja juba algaski eesti ajakirjanduse paraadmarss Keskerakonna juhitud Tallinna linna materdamiseks. Küll organiseeritakse ajakirjanduse kambakat tänavate lagunemise pärast, mis sellest, et valitsus võttis tänavate rahad ära. Kui omavalitsus kavatseb tänavate korrashoiuks laenu võtta, pusitakse öö jooksul valmis laenukeelu ministri määrus. Kui lasteaia lastelt kistakse rahad käest, süüdistatakse linnavalitsust lasteaedade viletsas seisukorras. Kui linn püüab leida väljaääsu ja ka teavitab sellest lastevanemaid ainult neile (lastevanematele) mõeldus teadetetahvlil kargavad raadio,tv ja juhtivad trükipressi väljaanded kui üks mees linnavalitsuse kallale. Kas see oli tõesti linnavalitsuse süü, et nad leidsid lahenduse ja püüdsid sellest teavitada lastevanemaid, et nende mured laste pärast ära võtta. Ma olen kindel, et lasteaedadele lisaraha leidmisest teavitas Raepress ka pressiteatega. Vastuseks mitte ühte rida, hoopis ühe juhtpartei organiseeritud häbimärgistus kogu ajakirjanduses.

jüri 26-03-09 14:40
Kallis kooliõde Kaja ja hea töökaaslaste laps Tarmo! selgitage, mil moel on tehtud ajakirjanikele selline ajupesu, et te ei julge oma arvamust välja öelda või ongi teid nii töödeldud hirmutades töökoha kaotusega, et teil ongi oma arvamus seesama?
Seejuures väike mööndus. Kaja natuke julgeb ikka öelda ka.

Maire 26-03-09 14:39
Mulle tundub, et kui lasteaia tegevust ja toimimist on mõjutanud otsused, mida ei tehtud linna poolt, vaid valitsuses, siis tuleb sellest ka ausalt rääkida. Samamoodi ka koolide puhul. Kui riik on pidanud vajalikuks teha kärpeid just laste arvelt, siis ei ole aus selle eest süüdistada Tallinna, Tartu või Haapsalu linnavalitsusi, nemad ju läksid riigi otsuse vastu kohtusse. Kohtu veskid aga teadupärast jahvatavad aeglselt.

Kai 26-03-09 14:27
Tundub, et meie pealinn on nagu riik riigis. Kuidagi ebameeldiv on näha, kuidas linnavalitsus vastandab end kogu aeg kogu eestimaale ja valitsusele.
See linnavalitsusepirukas peab olema ikka nii magus ja joovastav, et seda süües unustatakse kaasinimesed, ausus, väärikus, head tavad ja inimlikkus. Kuid eks süües kasvab isu...
Hoidku Jumal Eestimaad Savisaare ja tema Keskpartei eest.
Eestlased on piisavalt haritud rahvas, ilma igasuguste plakatite ja propagandata oma otsuseid teha.

huvitav, 26-03-09 14:18
Kas tõesti on riigi juhtimisega asjad nii korras, et meedia võib kaks päeva jutti leierdada mingi opositsiooni plakati kallal? See kärpejutt on ju õige ja viidud just nendeni, kes seda teadma peavad.
Saatejuht olevat pakkunud intervjuu võimalust
haridusosakonnale. Pakkuge seda võimalust linnapeale, las seletab tervele eestimaale, mis toimub.

Teine tartukas 26-03-09 14:16
Esimese tartlasega nõus, et keskerakond käitus taaskord nii madalalt nagu temale omane.

Siinsed keskerakonna ülistajad, saage aru, et Tallinna linnavalitsuse peamine eesmärk on valitsusega tüli kiskumine. Ta leiab põhjuse kust tahes. Keskerakond elab loosungi all: mida halvem, seda parem. Kui Postimees Savisaarele eile reklaamlehtede kohta küsimused saatis, siis Savisaar ei vastanud otseselt ühelegi küsimusele, vaid üksnes demagoogitses. Ja seda ta oskab.

Ja veel - keskerakonna ülistajad ei adu ilmselt, et nende poolt hääletades annavad nad tegelikult hääle Venemaa valitsusparteile. Ja kaugel see sõbraliku Vene Föderatsiooniga liituminegi siis pole... Kas seda tahategi???

arutleja 26-03-09 14:16
Huvitav, pea iga päev võib lugeda ja kuulata Savisaart nii raadios, teleris, ajakirjanduses. Kust võetakse, et kesk ei saa oma arvamust avaldada? Ei ole valitsuse kummardaja, vaid iseseisvalt oma peaga mõtleja. Just selle pärast on lausa iiveldama ajav kuulata ja lugeda seda Savisaare demagoogiat. Veel enam, kas pealinnal ja suurel keskparteil pole kusagil mujal oma raha kulutada kui nii nõuka aga meenutavas propagandas?
Säästkem loodust ja inimeste mõtlemisvabadust - ärge riputage oma klantspilte ja propaganda loosungeid avalikesse kohtadesse ja loomulikult mitte lasteaedadesse.

murueit 26-03-09 14:15
Küsijale. Savisaar saab ju puudu oleva raha võtta propaganda kuludest ja kanda üle lasteaedadele.
Kärpeid oli vaja ja ka tehti ju kõigilt eluvaldkondadelt ja majanduslangus on kogu maailmas toimuv protsess, see ei ole ju ei reformi- ega keskerakonna süü. Asi algab pankade süsteemist. Olukord tuleb lihtsalt üle elada koostöös ja tervikliku Eesti huvidest lähtuvalt. Meie riik ei peaks toimima printsiibil: 'Divide et impera', andes sellega signaali sisemistest vastuoludest ja sellest tulenevast nõrkusest.
KUI PALJU LÄKS MAKSMA KOLLASTE INFOLEHTEDE TRÜKKIMINE JA LEVITAMINE?
Kui palju maksavad poliitiline propaganda ja keskerakonna promomine koos Tallinna vastandamisega kogu Eestile. Vahel tundub, et selline vastandamine ja valitsuse iga liigutuse tõrvamine ongi Keskerakonna põhifunktsioon Eesti poliitilisel maastikul. Kahjuks!

ARP 26-03-09 14:12
Rahvusringhääling on tegelikult rakendunud pealinna vankri ette. Vikerraadiot kuulavad vist rohkem mujal elavad inimesed. Mind tõesti ei huvita Tallinnas toimuv. Eestimaa on ka Tallinna piiri taga.

Kaija 26-03-09 14:10
Ma ei saa aru, miks on selle teema käsitlus ühekülgne? Võeti ära raha! Kellelt ei võetud? Mitte selles pole ju probleem, vaid SELLE INFOLEHE PEALKIRJAS! Kui see paber oli mõeldud informeerimaks lapsevanemaid, et nad ei süüdistaks linna ja lasteaeda raha vähesuses, siis oleks pealkirjaks pidand olema, kas INFOKS/TEADMISEKS LASTEVANEMATELE!
Kahjuks sellisel kujul esitatud trükist lasteaedade seinal saab nimetada ainult propaganda lendleheks!

Küsija... 26-03-09 13:59
Lugupeetud saatetegijad, kas Te pole liiga innukalt rakendunud oravate vankri ette! Paistab, nagu oleks aatomipomm paigutatud lasteaedadesse. Ega Te pole ometi kuulnud neist käbetest mida lasteaedadelt ära võeti? Kus on Teie eetika!

kulla 26-03-09 13:39
teemat ei saagi ju teisiti käsitleda, see on ju oravate raadio. Nad lihtsalt ei tohi, muidu kohe koondadakse. Allikmaa võim.

tartukas 26-03-09 13:31
jutt lühike.
keskerakond tegi järjekordselt "kohukest".

Vanem 26-03-09 13:20
Kui asi oleks toimunud koolis,vääriks see hukkamõistu,sest kooliõpilased oskavad lugeda.Lasteaia lapsed lugeda ei oska ja järelikult mingisugusest propagandast lastele ei saa olla juttugi.Samal ajal liigub info täpselt nendeni,kellel onseda tarvis teada.Lapsevanemateni.
Kahjuks ei ole minu,maksumaksja , raha eest eetrisse antav informatsioon kaugeltki tasakaalustatud ja õiglane.
Nii ka tänases saates ei ole õiglane rõhutada sõna"lasteaed".Kordan veelkord:lasteaia lapsed ei oska lugeda ja nende teadvusse need kollased plakatid ei jõua.Sisuliselt on ka täna tegemist RRH reformierakonda soosiva ja keskerakonda laimava propagandasaatega.

Lihtsalt kuulaja 26-03-09 13:13
Ükskõik kuidas infolehte lasteaedades suhtuda, on asjal positiivne külg igal juhul olemas. Kindlasti enamik inimestest ei teadnud, kui palju riigieelarve kärbetes lasteaedade pealt kokku hoiti. Väga tasakaalukalt rääkis Lastevanemate Liidu juhatuse liige. Professionaalne ja objektiivselt käituda püüdev ajakirjanik oleks aga teema käsitlemisel kutsunud kõigepealt stuudiosse näiteks mõne Riigikogu sotsi - las oleks aru andnud, miks just laste pealt nii palju miljoneid kärbiti. Saate edasine käik oleks sõltunud siis juba antud nn krokodilli selgitustest. Kuid ajakirjanikud-saatejuhid käitusid tüüpiliselt: ei räägitud põhjustest, vaid tagajärgedest. Isegi päeva küsimuseks ei juletud panna: kas peate õigeks laste arvelt riiklikul tasemel nii palju kokku hoida?

Olev 26-03-09 13:07
Kas Eesti ei peaks häbi tundma, et on diktaator saakasvilit aidanud ja ei saa üldse aru, mis seal toimub. Kellele ja milleks peotakse. USA jätab ju grusiinid maha. Vaja ümberpöörd teha.

murueit 26-03-09 13:04
Tõesti kummaline olukord. Keegi poliitik ületab igatepidi ühiskondliku taluvuse ja eetika piirid, enamus inimesi saavad sellest aru ja nõustuvad sellega, kuid vähesed julgevad seda ka selgelt väljendada! JULGEVAD!), see fakt tekitab kergelt õõva... Kus me siis elame, kui küsida tohib!? Mis riik see on, mille kodanikud ei julge poliitikute tegude suhtes seisukohta võtta? Öelda seda, mida nad tunnevad, loodavad ja mis neile ei meeldi... Olukord, et arvamuse avaldaja võib sattuda kättemaksu aktsioonide ohvriks või saada mingi kaotuse osaliseks, on täiesti vastuvõtmatu. Ei peaks unustama fakti, et kogu maailma ajaloos sündinud ülekohus ja sund on rajanenud HIRMULE. Kas oleme siis jälle hirmu-ühiskonda jõudnud? Kas mingi üksik partei omab sellist võimu kogu riigis, et saab represseerida ja suukorvistada kogu ühiskonda? Ülimat ettevaatust ja hirmu kumas selgelt läbi lugupeetud Halleri kommentaarist, kelle on ka töökoht ja kes vastutab oma pere eest.
Kas me ei peaks peale 20 aastat iseseisvust õppima olema väärikad kodanikud, kellel on arvamus ja julgus seda välja öelda? Kas poliitikud ei peaks juba mõistma, et vastuolud ja kriitika nende endi aadressil kuulub nende ameti juurde ja on ka nende palganumbrisse sisse kirjutatud. Ka seda, et neil lasub tohutu VASTUTUS kogu ühiskonna käekäigu ees, mitte ainult erakondlikud huvid ja võimuambitsioonid. Peaks ka mõistma, et mida suurem võim, seda suurem vastutus.
Kas eesti praegune ühiskond ja poliitiline süsteem, ei suuda ohjeldada mõnda oma poliitikutest või parteidest, kes ilmselgelt on ületanud teatud taluvuse piire? Kas see on täna võimatu? Mida siis soovitatakse arvata arvata meie riigist ja selle demokraatiast?

merle 26-03-09 13:02
Mis toimub.Kas tõesti ei ole ajakirjandusel enam muud midagi arutada.kui mingit reklaamilehte.Neid reklaame ilmub ju sadu.Miks valiti välja see ja arutatakse juba teist päeva,kas tõesti on see ka kellegi tellimus.Et ta lasteaias ilmus no mis siis.Need lapsed seda nagunii ei loe sealt.Majanduses on kaos,inimesed tööta ja raisata raadio aega mingi reklaami peale.Uskumatu,kellele seda vaja siis on ,jääb mulje,et vikerraadio ka toetab reformierakonda,kes kindlasti on tige selle reklaami pärast.

eestlane 26-03-09 13:01
eelmiste kommenteerijatega täitsa nõus.Meedia ei anna sõna linnavalitsusele ,ei anta sõna ei raadios ,ts-s ega trükita valitsusele mittemeeldivaid artikleid,töötatakse vastu ja pidevalt antakse KE kohta valet ja sageli lausa alatut laimu,Ega jäägi keskerakondlikulinnavalitsusel üle muud,kui see, mida nad tegid.

Reedalt veel 26-03-09 13:00
Küsimused on valesti püstitatud,mõtlen eriti seda omavalitsuste kodulehekülge.
Kas iga lapsevanem peab pidevalt jälgima seda ja kuidas see on võimalik,kui tal neti ühendustki
ei ole.
Meedia oleks küll õige,aga meedia on meil kallutatud.
Olen ikka kindel,et momendil oli see ainuõige võimalus,kuid kahjuks keeratakse see taas meedia abil poliitiliseks ärapanemiseks.
Lasteaednikud on muidugi kartlikud oma arvamust ütlema,sest võivad oma meelsuse pärast töö kaotada,millest võib arusaada.
Oravate käpp ulatub kõkjale.

Reet 26-03-09 12:48
Antud juhul oli just ainuõige teavitada lasteaednikke ja nende vanemaid,sest tõsi fakt on see,et meedia kajastas Tallinna lasteadade alarahastamist räige erapoolikusega.
Mis jäigi üle Keskerakonnal muud teha,kui need kollased infoplakatid selkombel lasteaedadesse laiali jagada.
Lastevanemate liit ei ole kunagi olnud objektiivne,ikka on oldud võimuvalitsuste meelejärgi.
Meenub kunagine lugu ühe koolidirektori mahakangutamise katsest Lastevanemate Liidu nõudmisel,
Koolidirektor jäi siiski paigale,sest tema kaitseks astusid välja nii selle kooli õpilased,kui ka nende vanemad.
Kuulasin kodanik Halleri veiderdavat keerutamist,milles vastust ei olnudki.
Häbi on selliste inimeste pärast,kel oma seisukoht puudub,või kes kardavad seda välja ütelda.

männiku 26-03-09 12:47
Vabandust! See oli siiski kivisildnuk ,mitte Kivirähk,kelle jutt mulle sugugi ei meeldi ega pole ka kunagi meeldinud! Vabandust!

Männiku 26-03-09 12:44
Miks on nii palju negatiivsust,nii palju kurjust! Ma mötlen seda Kivirähu juttu! Ja nii rumalat keelt,mida kyll Eesti raadiost ei oota!
On kurb!

Liina 26-03-09 12:36
Lugupeetud saatejuhid!
Asi on ju selles (te saate ju isegi väga hästi aru, aga...), et linnavõimu lugusid ei avaldata, valitsusparteid töötavad vastu ja valetavad nende kohta. Reform ja IRL käib koguaeg eesotsas Pentusega lasteaedades hirmutamas.
Mis siis vaesel linnavalitsusel üle jääb. See on ju klassisõda ja ärge teie minge õnge.

Kus on õige koht omavalitsuse otsustest teavitamiseks?

  • meedia (31%)
  •  
  • omavalitsuse kodulehekülg (46%)
  •  
  • välimeedia, plakatid (4%)
  •  
  • lasteaedade-koolide teadetetahvlid (18%)
  •  
  •  
Vaata teisi gallupeid