
Uudis+. Lauri Varik, Arp Müller
20.01.2009 - 12:15
Vähenevate maksulaekumiste ja eelarve kärpimise juures tõuseb üha tõsisemalt üles pensionitõusu ärajätmine või vähendamine. Ükski poliitik seda praegu ei kinnita, kuid ka ei välista. Täna ütlevad arvamuse Eiki Nestor ja Taavi Rõivas. Piimatootjad on raskustes, sest hind turul langeb. Kas taaskehtestatavast eksporditoetusest ja sekkumiskokkuostust võiks abi olla? Täna on viimane päev esitada taotlusi.
Välisteemades: täna vannutatakse ametisse 44. USA president. Palju on räägitud sellest, mis nüüd muutub, ootused on kruvitud erakordselt kõrgele. Meie aga uurime Andres Kasekampilt , Eesti Välispoliitika Instituudi juhatajalt, mis jääb Obama ajal samaks, mis ei muutu. Ja veel teeme juttu Tšetšeenia valitseja Ramzan Kadõrovi ja Venemaa juhtide omavahelistest suhetest, ajendiks 18 aastase tšetšeenitari tapnud vene ohvitseri Juri Budanovi ennetähtaegne vabastamine. Kuigi Kadõrovit nimetati alguses Moskvast paika pandud nukuvalitsejaks, siis on ta nii Budanovi juhtumis kui ka järjest sagedamini muudes küsimustes Moskvale selgelt vastandumas. Mida see võib tähendada, uurime Eesti Päevalehe ajakrjanikult Jaanus Piirsalult.
Kuula ka 12.35 majanduskommentaari, 15.30 Itaalia uudiseid ja 16.40 filmijuttu.
Lisa kommentaar:
mizeyzbh 29-11-09 06:28
itosymey http://nfpmczny.com nqglaumt ufgcfrez [URL=http://pgbocbeo.com]wuuelxue[/URL] <a href="http://aytdxzwp.com">wovmptzg</a>
Pensionär 20-01-09 18:15
Siiani ei ole tõsiseltvõetavad poliitikud söendanud veel pensionide kallale tulla - populiste ei maksa arvestada.Samuti ei pea õigeks hakata kaaluma meie "panust" EV-sse.Mõnele noormeestest meenutaks,et tõenäoliselt olete ikkagi meie tehtud-panus seegi.Tegelikult olen PÕHJENDATUD VAJADUSEL nõus EV jaoks kartulikoori sööma tingimusel,et Vikerraadio ajakirjanikud,keda see küsimus vaevab,oleksid nõus endi palka jagama töötuks jäänud kolleegidest-ajakirjanikega;samuti oleks ilus kui sotsiaalministeeriumi tulemusliku töö preemiat saanud tagastaksid selle nn."eelarve defitsiidi katmise fondi",jne,jne,....
Piret 20-01-09 16:34
Ilmslt on enamik penionäre nõus ka oma pensionite külmutamisega, kui kogu avalik sektor kulusid kokku hoiaks.Vaatamata sügavale majanduslangusele, kinnitas riigikogu palgafondi/tegevuskulud ca 18 miljardit,( veidi alla selle). 2009a samas on meil ca 2% parteipensionäre, kellele makstavad pensionid moodustavad rohkem kui 15% pensionifondist( üle 300 milj). erinevad riigi funktsionärid ( kohtunikud, prokurörid , kõrged politsieametnikud ja sõjaväelased ning lihtsalt 10 aastat erienevates riigiametites töötavad andmesisestajad ja loomulikult riigikogu parteipesnionörid. Kaotades eripensionid ja tõmmates kokku tegevuskulusid, on koheselt võimalik säästa ca 5.5 miljardit, säästes sellesama riigi teisi kodanikke kelle õnn ei ole just täna ultraparempoolse valitsuse juhitava riigi ametnikke perre kuuluda, täielikust näljast ( pensionärid), meeleheitlikust käibevahendite hankimisest toote/teenuse jätkusuutlikkuse säilimisel( ettevõtjad) ja invaliidistumisest(kõik , kes vajavad arstiabi, aga kel puudub võimlaus seda saada) Ettevõtlus võib teatud tingimustel eksisteerida ka riigita. Riiki, aga paraku, ilma ettevõtjateta pole olemas. A. Ansipi valitsus on üks ülbemaid, valelikumaid ja demokraatiat eiravaim valistus pärast taasiseseisvumist.Eesti riigi maine nii sise-kui välismaal on selle 3,5 valitsusaasta jooksul 0
Taavi 20-01-09 16:23
Pensionite tõusust!
Tean, et minu arvamus on, hetke majandusolukorda arvestades, ebapopulaarne. Telefonikomentaator väitis, et need pensionärid on üles ehitanud tänase Eesti Vabariigi... Küsime endalt, kas see ikka on nii? Kui see nii on, siis mida on need nn pensionärid meile pärandanud, millise riigi on nad siis üles ehitanud?
Üle tuleks vaadata süsteem, millisel hulgal, mille eest ja kellele pensione makstakse. Inimene, kes on selle nimel tööd teinud, et tänasel maksumaksjal oleks riik kus elada, töökoht kus töötada, peaks tõesti olema tasustatud korraliku pensioniga - olen nõus seda oma palgast kinni maksma.
Kuid kui palju on neid nn pensionäre, kes lihtsal virisevad, kuid kui ajalukku vaadata - mida nad on teinud selle heaks et tulevasel maksumaksjal lihtsam makse maksta oleks?
Küsimus, miks helistavad pensionärid sellesse raadiosaatesse - sest nad istuvad kodus - tõsi osad kindlasti põhjendatult.
Kui mulle makstaks mingisugust raha, lihtsalt kodus istumise eest ja ma ei ole seda tegelikult ära teeninud (st minu elutöö on kaugel sellest, mis aitas luua keskkonda tänasele maksumaksjale), oleksin ma VAIT ja tänulik, et midagigi saab.
Kui minul maksumaksjana läheb kehvasti, siis läheb ka riigil.
Kui mina maksumaksjana pean üleval pensionäre ja mul läheb kehvasti, siis miks neil keda mina ülal pean, peaks paremini minema?
Riigikogu palgad? Ise me nad sinna valinud oleme ja ka neid ülal peame.
Kui suurt osa etendab riigikogulaste palk riigieelarvest? Väga väikest
Mingisugune motivatsioon peab ju olema et ohverdada ennast selle tegevuse nimel, mis seal tehakse - see ei ole lihtne.
Ehk - pooldan pensionite külmutamist ja riigikogu ei ole eelarves eriti suur kuluargument, st jätke see teema sinnapaika ja laske neil tegeleda küsimustega mis on hetkel edasiviivad - et mina maksumaksjana saaksin rohkem tööd teha ja rohkem makse maksta ja riigieelarvet täita.
Edu
muitaja 20-01-09 16:15
Korra kuulsin trollis vanemate meeste vestlust.Mis mõtet on põhi inimväärtustest rääkida.Tuleb minna Toompeale ning Taavi Veskimäe taolistel tüüpidel pähe tümitada elementaarsed arusaamad.
papi 20-01-09 16:14
Küsimus on püstitaud ikka väga mõtlematult. Kui nüüd euro jääb tulemata, siis nagu tänu pensionite tõusule. Kas võib niiviisi vanemat põlvkonda solvata? Kas tõesti on meile euro tähtasm kui vanurite elutingimused ja toimetulek?
Ametnikel on aeg tööle hakata ja majandus uuesti jalgadele aidata, aitab mammona kokkukraapimisest ja valedest tavakodanikule. Me näeme ju väga hästi, kuidas te rikastute, aina uhkemad lossid kerkimas ja kenamad sõidukid teie väravate ees.Samas hulk halle inimesi supiköögi järjekorras ootamas lõunasööki, töötute pikad järjekorrad, jne. Elukestev õpe! Kui tööd pole, siis ei aita ka üheksa õpitud ametit, kümnes on ikka nälg. Loovutage parem oma ülemõistuse palgast riigi heaks midagi!
Reet 20-01-09 16:05
Pensioni tõstmine oleks vajalik,aga ainult baaspensioni osa,et ka väikese pensioni saajate elu parandada.Karta on ,et see jääb pikaks ajaks
viimaseks tõusuks kuni eurole üleminekuni.
Kairi 30-aastane 20-01-09 16:03
Palun jätke pensionärid rahule! Just need memmed-taadid võitlesid meile vabaduse, just tänu nende tööle ja väärtushinnangutele oleme nüüd nii kaugel. Just seda kaugust lõhutakse momendil lollustega.... Pange parem kontrolli alla hinnapoliitika....kinnisvara ja muud sellised ärid....samuti riigikogulaste palgad. Jälle on tulemas valimised. Milline tobe reklaamiraha läheb sinna ja lõpptulemus...kelle ma sinna riigikogusse saame. Äärmusest äärmusesse tühja ajukoorega petiseid. (loomulikult mitte kõik) Vähendagu neid muiduleivasööjaid, kes isegi tööl ei pea käima. Kui palju on järjepidevalt tühje riigikogu istungeid. Häbi peaks olema. Aga nemad ootavad eurot, vähendavad pensione, kaotavad ravimihüvitisi.....Riik, kes hoiab kokku tervise ja sotsiaalvaldkonna arvelt....on peaaegu nagu hukule määratud maa....Ei tea küll millised väärtushinnangud on meie lastel ja lastelastel - vargus, valskus, omakasupüüdlikkus ja valelikkus on kindlasti domineervad!!!!! Kurb. Ma ei ole enam uhke oma riigi üle!
Velo 20-01-09 16:03
Olen nõus pensioni külmutamisega tingimusel, et loobutaks erakondade toetustest ja saadikute lisatuludest ning reklaami kuludest.
Pipppi 20-01-09 15:51
häbi -eurole minekule võib isegi takistuseks saada nii väike pension
Tore 20-01-09 15:49
Olen küll nõus väljapakutava sooviga, et pensionitõus üpeatada,sel juhul, kui riigikogu liikmete palgad ka vähendatakse selle nimel, poole võrra.
Maire 20-01-09 15:35
Pensione ei tohi kärpida.Tuleb Taavi Veskimägi panna ka elama 4291 kr kuu sissetulekuga.(see on keskmine pension sots.min. andmetel.)
75000 kr.saajatelt tuleb ära võtta kogu puuduv 10 miljardit.
Tarvi 20-01-09 15:29
Loomulikult peab pensionitõusu ka üle vaatama. Kui kõik eelarved ja arenguplaanid tehakse majandusraskuste tõttu ümber, miks siis sama ei peaks kehtima pensionitõusude kohta? On juba prognoosid, mis näitavad selgelt inflatsiooni tõusu raugemist jne. Või siis minna keskteed, et pensioni alammäära vaid tõsta. Selline otsus tooks endaga ilmselgelt küll kaasa Keskerakonna populaarsuse tõusu, sest ega sellist propagandavõimalust jäeta kasutamata... Populism meie riiki täna ei aita...
kaie 20-01-09 15:01
Kui riigis sots.maksu ei laeku, kuidas saab riik pensione maksta.
Nagu praegu Fie sots.maks aastas 17000, kui Fie teenib aastas 36000 - sots.maks 17000 JÄÄB 19000 .jagatuna 12 kuu peale on töötasu 1583 kr kuu.
Õigem on ju sel juhul mitte üldse sots.makse maksta ja ettevõtlusega mitte tegelda.
Sellest tekibki küsimus, kuidas lõpuks sots.amksud ikka riigis makstud saavad ja pensionärid oma pensioni saavad, kui näiteks väike Fie peab sots.maksuks ära andma oma poole aasta töö.
Küsigem poliitikutelt ja rahvalt, kes on nõus poole aasta palga maksma sots.maksuks. Fied aga peavad alates sellest aastast. Kuidas saab sel juhul riik sots.makse, kui ta ei mõtle absoluutselt töö säilitamisele.
Annekese 20-01-09 14:57
Ma olen valmis kartulikoortel mõnd aega elama, kuid enne tahan ma näha, et valitsus, ministeeriumid jm riigiasutused teeksid kõigepealt midagi otsustavat ka eneste arvelt, olgugi, et see ei annaks märkimisväärset tulu riigieelarvesse. Kuidagi imelik on oma kulusid kärpida (mida ma nagunii olen sunnitud palga languse tõttu tegema) kui riigiasutused eeskuju ei näita!
Eurole võiksime üle minna küll. Hea, et vähemalt selle nimel otsustajad on natuke nõus ideid genereerima, sest muidu vist lastaks kõik majandusnäitajad vabalangemisse.
noor-Maali 20-01-09 14:51
Pensionäridega võiks ju ka nii olla, et töötavad pensionärid saavad pool pensionit (nagu nõuka ajal). Siis inimene ise valib, kas soovib siiski tööl käia, või jääb pensionile.
Riigile jääb raha rohkem ja siis noorematele ka rohkem töökohti.
Milvi 20-01-09 14:39
Tahan öelda, kui pensionid tõusevad, siis hakkavad enamus pensionäre tulumaksu maksma.Sellega tuleb riigile mingi osa tulusid tagasi. Pensionide tõus elavdab ka tarbimist, millest riik saab lisaks käibemaksu.
Veskimägi 20-01-09 14:28
Teen ettepaneku pensionär Annal pension ültse ära võtta.
Heino 20-01-09 14:22
Olen mõnedes artiklites välja pakkunud võmalusi nii palkade kui ka pensionide tõstmiseks: nimelt elamute ja tootmishoonete renoveerimine, mis viib neid energiasäätlikuks, seega oluliselt vähendab kulusid, näit. 3 korda. Ka saab selle arvel panga
laenusid tagasi maksta.ning jääb ülegi.
Pensionär Anna 20-01-09 13:33
Mõtlesin omaette, et sotsdemme venelastele pugemise pärast enam ei usalda. Reformareid pole ma kunagi usaldanud. Kavatsesin nüüd oma hääle respublikale+isamaale anda, kuid tänu Veskimäele sain aru, et see oleks endale haua kaevamine.
Kuidas saab mõelda nii, et ehitame aga maanteid ja las pensionärid nälgivad? Kui kusagilt kärpida, siis kõikjalt natuke. Kui kärbitaks emapalka, maanteede ehitamise rahasid, riigikaitsekulusid, riigiametnike palka, lisataks kõrgepalgalistele mingist summast tulumaksu, lisataks alkoholile ja sigarettidele veelgi aktsiisi, siis ehk oleks pensionärid nõus, et pension tõuseks mitte täie laksuga, vaid pisut vähem. Aga, et nullime pensionärid täitsa ära... selleks peab poliitik päris mõtlemisvõimetu olema. Kas ta tahab, et kõik - ka mõtlemisvõimelised - pensionärid oma hääle tulevikus keskerakonnale annaksid?
Mina küll pigem ei lähe üldse valima, kui et Keskerakonda valiksin, kuid ma pole kindel, et teised vanemaealised minu moodi talitaksid.
Nipik 20-01-09 13:28
Ja veel- tubli, Helle kl.12.54! Õige positsioon, kuigi olukorrad on erinevad ja pensionärid erinevates tingimustes. Kes elavad laste juures, kes omaette korteris, kes oma majas. Kes sööb rohkem, kes vähem jne.
Nipik 20-01-09 13:21
On küll kahetsusväärne, kuid paratamatu, et pensionid tuleb külmutada. Olukorras, kus palgad järsult vähenevad, kasvõi lühendatud tööaja tõttu, ja seega ka sotsmaksu laekumine väheneb kohutava kiirusega, siis ei saa teha populistlikke otsuseid ja pensione suurendada. Kuid sealjuures tuleb kärpida tingimata ka riigiametnike palku igal tasandil, sest reaalset põhjust pole nii kõrgeid palku maksta. Kui kõige aluseks on mingi ebamäärane statistiline keskmine palk, siis on päevselge, et praegu väheneb see kiiresti. Normaalne oleks keskmise palga arvutamisel aluseks võtta kogu töövõimeline elanikkond, sest töötus kasvab jõudsasti ja ka need tuleks keskmise palga arvestuses arvesse võtta.
Helle 20-01-09 13:20
Võiks ju Veskimägi käest küsida, kust tuleb kogumispensioni fondiga ühinenud inimestele Riigi poolt lisatav 4%. See võetakse RIIKLIKUST pensioniFONDIST ja kantakse pankadele, kes sõlmisid inimestega kogumispensioni lepingud.
Sellepärast on kõik poliitikud nii ühisel meelel, et pensionite kallale minna ei tohi. Nad teavad, et praegused pensionärid maksavad selle kogumispensioni kinni. Esiteks laekub riiklikusse pensionifondi 2% vähem sotsiaalmaksu (inimese poolt makstud kogumispension) ja lisaks võetakse veel 4% ja kantakse riiklikust pensionifondist era pensionifondidesse.
Tiugu 20-01-09 13:13
groteskne, et just tänasel küsitluse päeval arutab riigikohus riigikogu liikmete tasu külmutamise õiguspärasust! kuhu jääb tegelikkuses poliitikute retoorika solidaarsusest ja kahes tähenduses "rahva kokkuhoiust"?
Juta 20-01-09 13:11
Tuleks asuda välja töötama programme,kuidas vähendada pensionäride arvu füüsiliselt.
Reet 20-01-09 13:08
Mul on piinlik pensionär Helle pärast,kes ilmselgelt oma mätta otsast kaugemale ei taha näha.
Või on tegemist mingi veskimäelase provokaatoriga.
On kindel,et leidub pensionäre,kel on mingid soodsamad olud,kuid need on vähemuses ja oleks targem,kui nad oleksid omaette tänulikud ja mõistaks teisi ka,
Reet 20-01-09 13:00
Kuulge härrased saatejuhid,lõpetage ometi pensionite teema,mis TEID EI PUUDUTA.
Empaatia ja õiglusetunne on teis olemATU.''
Euro tulekut lihtrahvale vaja ei ole,sest et euro tulek tekitaks taas uue hindade tõusu,millest teie rääkida ei taha.
Olen Tõnuga nõus.et miski ei garanteeri,et pensionite külmutamine kindlustaks euro tuleku ja kui see nii olekski,miks peavad just selle kindlustama vanad ja abitud,kui samal ajal toimub niikuinii laristamine avalikus sektoris.
Lisaksin juurde veel selle,et pensionitõus oleks kindlasti ka üheks majanduse elavdamise vahendiks,sest sukasäärde see raha pensionäridel ei jääks..
Näiteks Suurbritannias tõsteti nii pensione kui ka kõrgepalgaliste tulumakse et turgutada ja elavdada majandust.
Meil tehakse aga kõike vastupidi,minnakse ikka kõige nõrgema elanikkonna kihi kallale,samuti puudutab see tevishoidu,mida Veskimäe tahtnuks veelgi kärpida,ehkki uuringud on näidanud et eesti inimesed on kõige nõrgemate tervisnäitajatega ja nende oma osalus on kõige kõrgem Euroopaliidu liikmesriikide seas.
Helle 20-01-09 12:54
Olen pensionär ja iga krooni eest, mis mu pensionile lisandub, tänulik, kuid praeguses olukorras tuleks leppida, et sel aastal pensionid külmutatakse. Juba pensionäride 60 krooni pärast taevani tõusnud kisa on piinlik. Pensionäril on pensioni saamine iga kuu kindlustatud, mida teevad tööst ilmajääjad, lastega pered jne ? Kutsun üles vähem rääkima, rohkem mõtlema !
Jaan 20-01-09 12:51
Pensionärid on väga nõus kroonides pensioni saama.
Helle 20-01-09 12:42
Sotsiaalmaks, mis kogutakse pensionifondi on juba aastaid 2% väiksem kohustusliku kogumispensioni võrra (selle võrra laekub pensionifondi 2% vähem ja vist see 4% mille paneb riik, tuleb ka pensionifondist. See aga vähendab praeguste pensionäride pensionifondi (tuleb pensionäride taskust). Praegused pensionärid on oma vanematele korraliku pensioni maksnud.
jAAK 20-01-09 12:33
Küsimus on üldse püstitad valesti,kuid samas ka kavalalt.Rahvale peab jääma mulje,et just pensioni mitte tõstmisega saavutame kiiremini euro.Ja et euro on omakorda päästerõngas parema elu peale:See pole nii!Mingi euro ei päästa meid kui meie majanduspoliitikas ei toimu olulist nihet,nii suhtumises kui ka muudatustes.Euro pole imevahend iseenesest ja siuda seda pensionidega on ikkagi ausalt öeldes alatu.Seadus on lubanud tõsta pensione ja seda ka veel viimase ajani kinnitatud kõrgel tasemel,viimane tänases postimehes!!!Sellest üldse rääkimine on lihtsalt täieliku südametunnistuse puudumine meie poliitikute poolt:Pole nõus selle küsimuse püstitamisega,,,see on ebaaus.
Tõnu 20-01-09 12:30
Ei saa kuidagi nõustuda sellise lähenemisega,et Euro tuleku kindlustab meile pensionite külmutamine.Jätkame vapustavat laristamist avalikus sektoris(näiteid võib ju iga päev meediast leida) ja läheme vanade ja abitute kallale.
Mõni aeg tagasi oli ju selgelt peaministri poolt öeldud,et meie ei saa ohverdada majandustõusu eurole üleminekuga.Tuleb välja,et seda eurot on vaja eeskätt pensionäridele.Ja veel olulisem on see,et igasugused prognoosid,lubadused on ju viimase aasta jooksul tänu valitsusele devalveerunud.Tulemus on selline-pensionid on külmutatud ja eurole üleminek lükatakse tulevikku ja kroon devalveeritakse.




Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.