K 22. mai
  • riine
    Muutis küll. Meikar ja Raud õppisid EH...
  • Raputust oli vaja
    Õhu sai veidi puhtamaks, lahkuti reformier...
  • Carl
    Mitte kuidagi pole näha, et miski muutuks. Te...
  • arvaja
    Paljugi sai selgeks tänu Meikari paljastustel...
  • Evi
    Peaksime arutama,kuidas parandada meie oma inimest...
  • Juss
    Silvergeit natuke raputas unesolijaid aga reformik...
  • Kalju
    Arvan,et raputas ja tõmmati sammuke tagasi ...
  • Hirmul
    Erakondade ebaaus ja sahkerdav rahakraapimine. Nii...
  • atsM
    Meikari teost on vähe kasu. Nagu Maruste jutu...
  • Tiiu
    Poliitilist kultuuri ei ole võimalik muuta,...

Uudis+

Lauri Varik, Erkki Bahovski

24.07.2012 - 12:15


Sotsiaalministeeriumi töörühm tahab veelgi piirata suitsetamisalasid. Kell 12.20 jagab selgitusi asekantsler Ivi Normet.
Andres Arrak kordab kommentaaris varasemat mõtet, et piisava arvu lasteta ei ole rahvus ja ühiskond jätkusuutlikud.
Teises tunnis annab Tarmo Tiisler edasi esimesi muljeid olümpialinnast ja -külast.
Seto lugu kell 15.40 uurib rahvaloendusel selgunud seto keele oskajate kohta.

Välisteemades: Pärast USA armee Iraagist lahkumist on sealne olukord muutunud üha ebastabiilsemaks. Teemat kommenteerib Rahvusvahelise Kaitseuuringute Keskuse teadur Hannes Hanso.
Kokkupõrked valitsusvägede ja ülestõusnute vahel Süürias üha ägenevad. Olukorrast Süürias räägib piirkonnas viibiv ERR-i korrespondent Ivar Soopan.
Raskused Kreekas on pannud taas Euroopa kõnelema Kreeka võimalikust lahkumisest euroalast. Milline on olukord kohapealt vaadatuna, küsime seal elavalt eestlaselt Ester Laansalult.

Tänane suvekülaline on Tartu ülikooli rahvusvahelise õiguse professor Lauri Mälksoo (pildil).

 
Saate playlist:

ANET VAIKMAA - Lummav lugu
KINA GRANNIS - The One You Say Goodnight To
COLDPLAY - Paradise
TÕNU RAADIK & HENN REBANE - Kiudpilved (instr)
TANEL PADAR & THE SUN - Tõusva päikese poole
MANTRA GORA & MIKK SAAR - Kukkumine
KID ROCK - All Summer Long
PANTOKRAATOR - Metsavaht
MARIA CLEMENTINA - Veio A Maria Clementina

 
Kommentaarid    Paku saate teema  
| Veel

Lisa kommentaar:
Teie nimi:
Kommentaar:

Palume hoiduda kommentaaridest, mis sisaldavad sõimu, ropendamist, laimu, solvanguid, mõnitamist ja halvustamist. Kommenteerida võib arvamusi ja mõtteid, kuid hea tooni juurde ei kuulu põhjendamatud rünnakud isiku vastu.


a 24-07-12 14:11
Siis on kinnisvarale, müües hea lisada kui pole tossavaid naabreid aga teinekord võivad naabrid kiiresti vahetuda või koonduvad mittetossajad uue maja ehitusel ühte.

leo 24-07-12 14:00
Pole veel kuulnud et mingi lõhnaõli lõhn kujutaks endast aerosoolset mürki, kuid suisetajate poolt õhku paisatav on igatahes räige mürkide segu, mida passiivsed suisu sissehingajad on sunnitud oma kopsudesse sisse tõmbama. Ega seda mürgitamist keegi keelama ei hakka, kuid mingi heategu see ei ole ja peamine häda ongi selles et kuna suitsetajad enda arust suitsetamisest ei kärva ja kuskil seda nagu näha ka pole siis ei saa seda õigustavat väärastunud mõtlemist kuidagi takistada.

:) 24-07-12 14:00
Mul ei ole midagi selle vastu kui keelatakse tegevus, mis kahjustab teiste inimeste tervist. Ja ega suitsetajad eriti ei hooli, puhutakse suitsu kõrvalseisvatele inimestele näkku.. rääkimata konidest, mis igale poole maha visatakse.
Kui suitsetajad oleksid ise kultuursemad ja hoolivamad, siis poleks vaja ei keelde ega käske.. aga tegelikkus näitab midagi muud.

@ Kaie 24-07-12 13:59
Metsades suitsetamine on eriti ohtlik, see võib põhjustada ränkade tagajärgedega metsatulekahju... :P

Helen 24-07-12 13:56
Olen mittesuitsetaja ja mõisyan keelamise põhjust, kuid siiski kas ühiskond ei ole juba ülereguleeritud ning kas see tegelikult muudab midagi. Kui keelati suitsu reklaamid, siis tegelikult pole see ju suitsetamist vähendanud. Samuti ei saa võrrelda suitsetamist mürgiga, sest liigsöömine ja suur magusatarbimine on tervisele sama ohtlikud.

Pille 24-07-12 13:56
Irvitada ju võib, aga kui sul rõdule minek on suvisel ajal täiesti mõeldamatu, sest alumiselt korruselt tuleb pea pidev suitsuving! Sama lugu aknaid avades!Korrusmaja " mõnu"!
Kusagil pole arstid väitnud ,et lõhnaõli lõhn on tervistkahjustav , aga passiivne suitsetamine on hullem kui ise suitsetada!

Tiina 24-07-12 13:56
vanahärra: ma suitsetan ülekäigurajal allatuult:)
Pole piire, pole austust kaasmaalaste vastu a la ma olen suitsetanud juba 50 aastat!!!

Kaie 24-07-12 13:55
Ka metsades tuleks suitsetamine tuleks ära keelata

Tiina 24-07-12 13:55
Mina keelaks peale suitsetamise ära ka alkoholi tarbimise tänavatel ja narkomaanid saadaks ka sundravile. See on ikka hirmus, mis tänavatel toimub ja näha saab

Age 24-07-12 13:54
Nüüd on ikka asjad õiges suunas õnneks.Nõuka ajal oli jube elu küll-hommikul koduste toss siis majandi trantsport oli suitsumehi täis ning töökohas jätkus sama lugu.Suitsetavad noored on eriti kole aga enamus ikka ei tossa-äitähh neile.

naisuke 24-07-12 13:54
vanadaam ütleb, et ta on suitsetaja, see on ju häälest aru saada niigi:)
Paljud saatesse helistajad kiidavad ja õigustajad om suitsetamist. See on ju lausrumalus!

Helgi 24-07-12 13:54
Koni haiseb hirmsasti ja pole suitsetaja OMA ASI

Raul 24-07-12 13:52
Eile hukkus Kreekas bussi kuristikku kukkumisel inimesi: ka meil peaks olema bussidel silt "Bussisõit võib tappa" nagu sigareti pakkidel!

Maie 24-07-12 13:51
Kui aastaid tagasi keelati ära mõnede ravimite riikitoomine,sest pidid kahjustama tervist,võiks keelata ka suitsude müümise.Suits kahjustab ju ainult mitte suitsetaja vaid ka ümbritsejate tervist.

Eeva 24-07-12 13:49
Miks mina kui mittesuitsetaja pean seda mürki sisse hingama? see on vastik
täiesti mõttetu tegevus see suitsetamine
paha tegevus lollidele

Teele 24-07-12 13:46
Kindlasti tuleks suitsetamine keelusada väljas, kus liigub rahvast. Sageli olen saanud tunda ebameeldivat suitsupahvakaid bussipeatustes, laatadel, lauluväljakul. Lisaks suitsupilvele kõrvetati lauluväljakul ka mu hinnaline suvekleit, ilmselt oli kukkunud kellegi hõõguv suitsutuhk mu kleidile, kus oli auk sees.

Indrek 24-07-12 13:46
Kui keelatud on alkoholi avalik tarvitamine, siis miks mitte ka suitsetamine avalikus kohas. Kaaskodanikke häirivad mõlemad, suitsetamine ehk mõnes mõttes enamgi veel.

Narkootikumide tarvitamine on üldjuhul keelatud, edasimüük kriminaalkorras karistatav. Tubakas on ka üks liik narkootikume (sealjuures väga tugevat sõltuvust tekitav). See, et teda kogu muu narkoga seni ühte patta pole pandud, on seletatav ühelt poolt ilmselt konservatiivsuse ja sotsiaalse mõtlemise inertsusega, teisalt aga ilmselt tubakatööstuse erakordselt tugeva mõju ja lobby'ga.

42-aastase laussuitsetaja staažiga... 24-07-12 13:43
...kes jättis suitsetamise maha väga karmidel meditsiinilistel põhjustel 6 aastat tagasi. Nimelt, sain teada, mis on KOK (suitsetajatel soovitan tungivalt uurida, mis haigus see on!). Lisaks terve bukett südame-veresoonkonna haiguseid. Seega, tean väga hästi, millest räägin. Aga ma ei tea, kuidas inimest veenda suitsetamisest loobuma. Samas, mittesuitsetajaid peab ju kaitsma, nii et olen keeluga nõus. Aga riigi alkoholi ja tubaka poliitika on kahepalgeline - ühelt poolt tohutute aktsiisidega täita riigikassat, teiselt poolt aga rahva totaalne mürgitamine!

ex 24-07-12 13:43
Pean õigeks, et inimene ei pea kusagile sisenemiseks-väljumiseks läbima suitsetajate grupikest. Olin aga sunnitud vastama "ei" kuna puudus mulle sobiv arvamus. Ma ei pea õigeks igasugust keelamist vaid aktsepteerin pigem harimist. Kas poleks lihtsam keelata üleüldse tubakatoodete müük ja trahvida kõiki, keda tabatakse neid tarbivat. Siis saaksime tuvastada, kuskohast tarbija on keelatud toote saanud ja trahvida ka tarnijaid. Edu puhul saab sama teha ka alkoholiga jne. Ehk võimaldaks ka suitsetajaile inimväärsemad võimalused suitsetamiseks. Nad on ju viimastel aastatel alles õuepeale aetud. Kuidas küll varem elati? Kes suitsetavad, las suitsetavad kuni maha tahavad jätta. Teisi ja ka neid võiks pigem harida, kus võib suitsetada, et pole viisakas teistele suitsu näkku puhuda, et pole kena hakata mittesuitsetajate seltskonnas ilma luba küsimata sutsetama jne. Käsud-keelud tekitavad pigem trotsi ja soovi neid eirata. (Kunagi, kui veel ise suitsetasin, läksin nimme peale suitsetamise kahjulikkust käsitlevat keelamise loengut suitsunurka! )

Helger 24-07-12 13:42
Peale seaduse kehtestamist tuleks hakata trahvima selle nõude rikkujaid.Rangemad seadused tuleks teha eriti õpilaste jaoks.See on mu arust täitsa õudne,kui lapsed suitsetavad ja eriti vastik on vaadata suitsetavaid tüdrukuid.Need ei vali kohta ega tunne mingit häbi.Kui ikka minnakse juba rahakoti kallale,siis see paneks mõnegi mõtlema.

Reet 24-07-12 13:38
Kuidas suhtuda sellesse-suitsupakil peal kiri-Suitsetamine kahjustab tervist,lausa tapab. Kaubanduses osa suitse kollase sildiga s.t soodushinnaga.Suitsetajate elu tehakse hoopis paremaks.Ka suitsude nimekirja tuleks lühendada.
Müüjatel lihtsam,kaubanduses kasulikum (vargus suur) ja ega sellel maistel eriti suurt vahet peale hinna pole.

oliver 24-07-12 13:26
Miks ainult hoonete ees? Kõigis avalikes kohtades tuleb keelata, täpselt nagu alkoholi tarvitamine. Kas keegi oskab anda loogilist seletust, miks on üks siiani lubatud ja teine mitte? Seda enam, et tubakas on hullem mürk kui alkohol - erinevalt väikesest veinilonksust rikub iga pahv suitsetaja ja teda ümbritsevate inimeste tervist.
Ja tubakaaktsiisid KORDI kõrgemaks, samuti rohkem raha kontrollorganitele (piirivalve, maksuamet, politsei) - saadav tulu (st olematu ravikulu) on kokkuvõttes meeletult suurem.

jaanus 1 24-07-12 13:26
Asjal on 2 külge. Esiteks võiks suitsetamine olla muidugi kõigil ja kõikjal keelatud - ise ma suitsetaja hingeelu ei mõista. Teisest küljest - kas me soovime ühiskonda, kus kõik on keelatud-määratud ja vabadust sisuliselt ei ole. Eks meil ole olnud juba ka ebaratsionaalseid käske, mille kehtestab mõni poliitik ja mille pealt teenib mõni lobitööd teinud ettevõtja.

Kai 24-07-12 13:18
Olen lennanud ca 50 aastat, kuid vastupidi pr Tigassoni väitele on ALATI olnud suitsetamist KEELAV tulekiri lennuki salongi ukse kohal, nii 50 kui ka 30 ja 20 või 10 aastat tagasi. Imelik sellist väidet ajakirjanikult kuulda, et 90-ndatel oli lennukites suitsetamine lubatud.

jaanus 24-07-12 13:08
Igal juhul. Suitsetajatele peaksid olema sellised kõrvalised nurgakesed,kus nnad teisi ei sega. Seal oleks ka prügikast, kuhu konid panna. Muidu on need ka mööda maad laiali.

käbu 24-07-12 12:58
Prooviks jõuda nii kaugele, et seniseid piiranguid täidetakse. siin juba varem nimetatud bussipeatused ja koolid. Miks me võtame kaela uusi piiranguid, kui me seniste täitmistki kontrollida ei suuda?

Lauri 24-07-12 12:58
Mina pooldan seda kavatsust kahel käel, sest mina tean, mis tunne on sissehingata suitsetajast papsi tossuvingu, kuigi ma igal võimalikul juhul püüan sellest hoiduda ja ega sigarettide hinna tõstmine siin enam ei aita, kuna suitsetatajad nagu minu paps on ammu Vene suitsudele üle läinud, millede ving on aga minu arust palju vängem, kui oli omal ajal "Leegi" suitsudel.
Aga Janekile niipalju, et sotsiaalreklaamid ja muud kampaaniad siin ei aita, kuna vaja on mõjusamat jõudu.

noorus 24-07-12 12:52
Piirame alkoholi müüki, piirame suitsetamisvõimalusi, seame sihid energiajookidele, võtame äkki ette ka muusika ja hakkame muusikat ka tervise kahjustamise ettekäändel keelama. Varsti hakatakse propageerima, et oma arvamuse avaldamine on ka inimeste endi ja teiste kaasmaalaste tervist kahjustav ja keelame selle ka ära.

Welcome to Estonia 24-07-12 12:51
Viimane aeg on tarastada, kiibistada, märgistada ja aheldada kõik, kes vähegi liigutada suudavad. Keelata hingamine, söömine, paljunemine jms.
Jõudu igavlevatele ametnikele!

Mari 24-07-12 12:50
Jah olen nõus et suitsetamine on väga halb komme.Aga kas riigikogulastel ei ole tõesti millegi olulisema tegeleda kui suitsetamise probleem?Millal keelatakse kaubanduskeskuste ees noortel longeri ja õlle purkidega hulkumine ja teineteisele keele kurku toppimine ära.See on ka väga ebameeldiv pealt vaadata.Keelake ära!!Las riigikogu arutab seda probleemi!!!

Vanames 24-07-12 12:48
Koolide juures peaksid olema videokaamerad sest maja nurgatagused on suitsetevaid õpilasi etäis. Rohkem on nende hulgas tüdrukuid kui poisse. Videosalvestus oleks abiks suitsetamise vastase selgituse tegemisel. Politseil on vist õigus kedagi ka trahvida, kuid politsei nähtavale ilmumisel jooksevad suitsetajsd laiali ja püüa siis tuult lagewdal väljal.

laps on luksus 24-07-12 12:48
kui laps on perekonna pea-so isa eesmärk-ja soov -ema on tavaliselt hädas kui papa leiab et temale on laps ainult segav-raha vajav --häiriv-öösel mõnikord nuttev-papalt alimente ootav ema rabagu tööl ja saagu kõigega hakkama--kui riik neid rongaisasid ja emasid ei silitaks liialt-oleks ehk niimõnigi lapse eest mitte hoolitsev lapsevanem hoolitsevam-kui on tunda ikka et ei pääse lapsele maksmisest isegi siis kui nö sissetulekut pole-nii on ametlikult kirjas-aga tegelikult varjavad oma sissetulekuid jne-

ka mittesuitsetaja Jaanile 24-07-12 12:47
ka mittesuitsetajad on Eesti Vabariigi kodanikud ja mingil põhjusel oleme meie jäänud kaitseta ....suitsetajate eest!

Jaan 24-07-12 12:38
??? Olen korduvalt kuulnud saates väljendit TEHA SUITSETAJATE ELU VÕIMALIKULT EBAMUGAVAKS.
Ka suitsetajad on Eesti riigi kodanikud. See tähendaks TEHA INIMESTE ELU VÕIMALIKULT EBAMUGAVAKS.
Kas sotsiaalministeerium ei karda inimeste elu ebamugavaks tegemise eest ministri ja lugematu arv töötegemist imiteerivate ametnike tagandamise soovi ka mittesuitsetajate poolt.

Janek 24-07-12 12:38
Mina ei poolda keelde ja reegleid. Pigem võiks läbi sotsiaalreklaamide, -kampaaniate kasvatada suitsetajate viisakust mittesuitsetajate suhtes.

MADIS 24-07-12 12:37
vÕIKS ALUSTADA SELLEST , ET PIIRATA MÜÜKI JA ÜLDSE , KEELAKE TOOTMINE ÄRA , SIIS POLE JU ENAM PROBLEEME.

Jälgija 24-07-12 12:36
Tubakas on tugevat sõltuvust tekitav ja tervist kahjustav, kuid ometi on ta saadaval igas poes ja kioskis. Pole siis ka ime, et inimestele on keeruline selgitada, et ei tohi avalikus kohas suitsetada. On muidugi hea, kui suitsetajate elu tehakse igati ebamugavaks, et kaitsta mittesuitsetajaid, kuid tegelikult oleks vaja piirata tubaka kättesaadavust, sellega antaks selge ja tugev signaal, et suitsetamine on ühiskonna poolt taunitav tegevus ja siis ei peetaks ka iseenesest mõistetavaks õigust igal pool suitsu kimuda.

ka mittesuitsetaja 24-07-12 12:35
See on suurepärane uudis, et see terror natukenegi väheneb.
Kui paneelmajas ei ole võimalik akent lahti hoida tuulutamiseks, sest naabrite suitsuhais tungib regulaarselt tuppa, siis võib ju mõelda kolimisele, kuid kas seegi oleks lahendus. Kes garanteerib, et uues kohas sama probleemi ei ole ja lõppude lõpuks, miks peakski probleemi eest ära jooksma. Kas rõdul/aknal suitsetamine saab ka keelatuks?
Sest loogiliselt võttes, miks peaks suitsetaja üldse aknal või rõdul suitsetama, kas ta soovib värsket õhku?

riina 24-07-12 12:33
Lugupeetud Sotsministeeriumi ametnik. Te ei või ette kujutada, miks inimesed suitsetavad. Inimese sotsiaalne kaitse on Eesti Vabariigis null, see on viinud väga paljud inimesed Eestist riikidesse, kus muuhulgas on tagatud INIMVÄÄRNE tervisekaitse, HOOLDUSTEENUSED jne jne. Teie loogika ja valest otsast probleemide lahendamine PANEB INIMESI suitsetama.
PS: Suitsetajate ahistamine sõna otseses mõttes oleks aga Teie ideaalsoov - kaotada suitsetajate jaoks ka vastavad ruumid, kuhu te olete suitsetajad ajanud.
NB! Mina isiklikult ei ole suitsetaja, kuid tunnen siiralt suitsetajatele kaasa.

mittesuitsetaja 24-07-12 12:32
Teie teete kõik selleks et suitsetajal see väga ebamugavaks teha aga ega see ei ole nii lihtne,et nüüd kohe jätan maha ja kõik kuna teile ei meeldi see

kõrini suitsust 24-07-12 12:31
keelamine-aga propageerige maha jätmist--ja abistage neid-paljud iseseisvalt ei saa hakkama-

Toni 24-07-12 12:30
Toetan eelmise kommentaatori mõtet. Soovitan "avalike hoonete" või "avaliku koha" definitsiooni alla mahutada ka korterelmalud ja korteriühistud.

õpetaja 24-07-12 12:30
koolist a abi maha jätmisel--lustage-ja lasteaiast-kasvatajad jne ja pakkuda

Liisett 24-07-12 12:25
Kui juba avalike hoonete ees, siis võiks korraga ka korterelamute ees ka ära keelata. Mu naabril on õhtuti komme enne magamaminekut teha rõdul üks suits. See tähendab, et ka mina ja mu imik oleme sunnitud sellest suitsetamisest osa saama, sest ventilatsiooniava ei saa kinni panna.

mittesuitsetaja 24-07-12 12:25
Teatavasti on Tallinnas ühisõidukipeatuses suitsetamine keelatud.Kas teate öelda,millises peatuses sellest kinni peetakse?Mina pean tihti nina kinni hoidma,et 10 m laiuses hõljuvat suitsuhaisu mitte sisse hingata.

Enn Oja 24-07-12 12:11
selline küsimus tuleks annda asulate elanikele . nagu ostustavad nii ka jäägu . samuti võjb alati t'aolie piirangukehtestda minngi asutise võj m'aa'ala omanik võjj alldaja . aga mejjl teakse ikka kõjkk kellegi tunnetejärrgi rahhvalt küsimatta .